Cum te duce Google „cu zăhărelul”: mai ai de așteptat până la eliminarea cookie-urilor terțe pe Chrome
Google a anunţat că are de gând să elimine cookie-urilor terţe, însă asta abia în a doua parte a lui 2024. Din nefericire pentru utiilizatori, vorbim, deja, despre a doua amânare.
Anunțul a fost făcut de şeful diviziei Google Privacy Sandbox, Anthony Chavez, recent.
Cele două „viteze” ale Google: promite și amână
De altfel, Google promitea, în 2020, că va face acest lucru în cel mult doi ani, ceea ce ar fi însemnat că ar fi trebuit deja să beneficiem de schimbări, în acest moment.
Evident, cum nu e în interesul lor, au amânat promisiunea pentru 2023, totul ca ulterior să se mai răzgândească odată și să ne ofere o nouă dată: 2024. Practic, patru ani de la promisiunea inițială, iar asta numai dacă nu se schimbă iar. În plus, nu se știe exact cât va dura această migrare.
În prezent, Google testează un al doilea sistem pe care-l propune pentru înlocuirea cookie-urilor, întrucât primul a fost pus sub semnul întrebării de experți, dar și de autorități.
Mai exact, Google a propus un sistem care a primit deja aprobarea autorităţilor din Marea Britanie, ce va constă într-un set de API-uri despre care gigantul a relatat că ar urma să facă un melanj între ceea ce vor utilizatorii și autoritățile și interesele firmei.
Chiar și așa, există suspiciuni că noul sistem nu va fi chiar ca la „pomul lăudat”, experții susținând că utilizatorii nu ar scăpa de ochii indiscreți ai companiilor, atunci când vine vorba despre istoricul de navigare, cel care oferă date prețioase.
Trebuie menționat că Google din asta trăiește, din reclame. Așadar, e lesne de înțeles de ce un sistem propus de ei nu va fi niciodată perfect pentru utilizatorul de rând, de vreme ce targetarea e importantă pentru companie.
Firefox, spre exemplu, nu decartează banii din aceeași sursă ca Google, așadar lor le-a fost mult mai ușor să rezolve problema cookie-urilor terţe.