Criza economică se simte și la giganții din tech, Apple, Google: ce se întâmplă cu aplicațiile de iPhone, Android
Semnele crizei economice se resimt la nivel mondial și nici măcar IT-iștii nu mai sunt atât de relaxați ca pe vremuri. Când vine vorba de dezvoltatorii de aplicații, aceștia au început să sufere pentru că oamenii nu mai dau la fel de mulți bani pe programe.
În trimestrul trei din acest an, încheiat la finele lunii septembrie, o tendință a scăderii investițiilor în aplicații de smartphone a devenit mai evidentă ca niciodată la nivel global. Oamenii sunt mai precauți cu cheltuielile și la puțin lucruri poți să renunți la fel de ușor ca la achizițiile digitale. În mod previzibil, există și excepții de la regulă, dar una singură.
Câți bani dau oamenii pe aplicații de iPhone, Android
Nu mai puțin de 31,6 miliarde de dolari s-au cheltuit în trimestrul trei din acest an pe aplicații mobile. Cifra reprezintă o scădere anuală de 4,8% față de aceeași perioadă a anului trecut, reflectându-se și într-o ușoară scădere a download-urilor de aproximativ 1%, conform analizei realizate de Sensor Tower.
Pe primul loc, când vorbim de banii câștigați de la utilizatorii de mobile, se află TikTok și Douyin, aceasta din urmă fiind varianta chinezească a aceleiași rețele de socializare, de la același dezvoltator. Practic, în doar trei luni, TikTok s-a bucurat de încasări de 914,4 milioane de dolari, din care, 433,5 milioane sau 47% au fost generați doar în China, de Douyin. Acesta a fost al patrulea trimestru consecutiv în care platforma online bazată pe clipuri scurte a generat cele mai mari venituri.
Victoria TikTok printre utilizatorii de iPhone este decisivă, iar pe Android este surclasată doar de Google One, serviciul de stocare în cloud pe care gigantul din Mountain View îl împinge puternic printre utilizatorii de smartphone.
Ca referință, la final de trimestru trei din acest an, App Store a generat venituri de 21,2 miliarde de dolari, cu 2,3% mai puțin decât aceleași trei luni de anul trecut. Semnificativ mai lovit de criza economică globală a fost Google Play. Acesta din urmă a pierdut 9,6%, după ce le-a adus dezvoltatorilor 10,4 miliarde de dolari. Dacă ne uităm doar la download-uri, care includ de multe ori programe gratuite, magazinul virtual de la Google a înregistrat o scădere de 2,2%, în timp ce Apple s-a bucurat de o creștere de 3,8% în AppStore.
TikTok este cea mai descărcată aplicație, cu 196,5 milioane de download-uri în ultimul trimestru pe ambele platforme de mobil.