Cine și câți români stau pe Facebook, Youtube și Instagram. Cifrele de milioane care îți arată cât contează rețelele sociale în România
Câteva milioane de români utilizează Facebook zilnic. Află câți utilizatori din România folosesc cele mai cunoscute rețele de socializare din lume.
Facebook, TikTok, Instagram sau YouTube se numără printre cele mai utilizate platforme din lume, iar românii nu se deduc de a petrece zilnic o bună parte din timpul lor în mediul virtual. Așadar, în prima lună a anului 2022, aproximativ 13,3 milioane de români utilizau rețelele de socializare.
La începutul acestui an, aproximativ 69,7% din populația României utiliza aceste platforme, însă un lucru care trebuie luat în calcul este faptul că utilizatorii pot să nu reprezinte indivizi unici, iar o singură persoană poate avea mai multe conturi.
Compania Kepios este cea care s-a ocupat de această analiză din care reiese că utilizatorii de social media din România a crescut cu 1,3 milioane de utilizatori, ceea ce reprezintă o creștere de 10,8 puncte procentuale, în comparație cu anul 2021.
Din datele publicate de Meta, Facebook număra 9,9 milioane de utilizatori din România la începutul acestui an, dar cu toate acestea, cifrele prezentate nu pot fi direct comparabile cu cifrele care au fost publicate anterior de către sursa citată.
Din cifrele publicate ale companiei reiese faptul că reach-ul publicitar al Facebook din România a reprezentat 51,9 procente din totalul populației la începutul acestui an.
Cifrele de audiență revizuite ale companiei înseamnă că reach-ul publicitar al Facebook în România a fost echivalent cu 51,9% din totalul populației la începutul anului 2022. Din audiența publicitară a Facebook, 50,5% reprezintă persoane de sex feminin, în timp ce 49,5% au fost utilizatori de sex masculin.
YouTube
Din resursele publicitate ale Google reiese faptul că 13,3 milioane de utilizatori proveneau din România, la începutul anului 2022, ceea ce reprezintă că raza de acțiune a platformei YouTube în anul 2022 este echivalentă cu 69,7% din populația țării. La acel moment, 50,5% dintre utilizatori erau de sex feminin, în timp ce 49,5%, de sex masculin.
Instrumentele publicitare ale Meta arată că 5,4 milioane de utilizatori proveneau din România la începutul acestui an, așadar că reach-ul publicitar al Instagram pe teritoriul României era echivalent cu 28,3% din totalul populației în prima lună a acestui an. Din cauza restricțiilor cu privire la vârsta utilizatorilor, 32,5% din publicul eligibil putea utiliza platforma la începutul anului 2022.
De asemenea, reach-ul publicitar al Instagram la începutul anului era de 32,2% din totalul de utilizatori de internet, indiferent de vârsta acestora. Din aceste cifre reiese că 51,9% dintre utilizatori erau de sex feminin, în timp ce diferența de 48,1% erau utilizatori de sex masculin la începutul anului 2022.
Tot mai mulți români utilizează Facebook sau Instagram
TikTok
Resursele publicitare ale ByteDance arată că 6,37 de milioane de utilizatori cu vârsta de peste 18 ani proveneau din România la începutul acestui an. Compania permite direcționarea anunțurilor TikTok către utilizatorii cu vârsta de peste 13 ani cu ajutorul instrumentelor de publicitate.
Din cifrele prezentate de ByteDance reiese faptul că 41% dintre adulții din România utilizează această platformă, dintre care 50,8% dintre aceștia erau de sex feminin, în timp ce 49,2%, de sex masculin la încpeutul anului 2022.
Facebook Messenger
Cifrele Meta arată că reclamele Facebook Messenger au ajuns la 8,15 milioane de utilizatori din România în prima lună a anului 2022. Așadar, reach-ul publicitar a ajuns la 42,7% din totalul populației țării, dintre aceștia 51,8% erau de sex feminin, în timp ce 48,2% erau de sex masculin, în luna ianuarie 2022.
Din cifrele resurselor publicitare ale LinkedIn reiese faptul că 3,2 milioane de români dețineau un cont pe celebra platformă la începutul anului 2022. Cu toate acestea, compania publică date cu privire la atingerea audienței în baza numărului total al membrilor înregistrați și nu pe baza utilizatorilor ativi.
Cifrele publicitare ale companiei arată că audiența platforma reprezintă 16,8% din totalul populației României, la începutul anului. Dintre aceștia 52% erau de sex feminin, în timp ce 48% erau de sex masculin.
Acest raport a analizat și numărul de utilizatori existenți pe alte platforme de socializare de unde reiese faptul că 2,65 de milioane de români utilizau Snapchat, 717.700 de români se regăseau pe platforma Twitter, iar 1,77 milioane de utilizatori din România folosesc rețeaua Pinterest.
Din statisticile ANCOM, la sfârșitul anului 2021, în România existau 21,2 milioane de conexiuni active la internet mobil, ceea ce reprezintă o creștere de 4 procente. 74% dintre acestea erau conexiuni de tip 4G sau 5G, ceea ce reprezintă 15,6 milioane, fiind în creștere cu 15 puncte procentuale. De asemenea, traficul de internet mobil a crscut la 1.500 PB, fiind pe o pantă ascendentă cu 32%, în comparație cu anul 2020, ceea ce reprezintă că traficul mediu a ajuns la 6,5 GB lunar/locuitor.