29 aug. 2022 | 12:25

Cel mai mare producător de mașini electrice din lume vine în Europa: ce modele și cât costă

ACTUALITATE
Cel mai mare producător de mașini electrice din lume vine în Europa: ce modele și cât costă

Punctele de referință ale BYD în Europa sunt mărcile mainstream precum VW și Hyundai/Kia.

Producătorul auto chinez BYD, cel mai mare vânzător de mașini electrice din lume, se va extinde în Europa începând cu acest an cu trei modele: crossover-ul compact Atto 3, SUV-ul mare Tang și sedanul mare Han, au spus directorii.

BYD a început să vândă Tang în mod pilot în Norvegia în august 2021. În prima fază a expansiunii, vânzările vor începe luna viitoare în Belgia, Danemarca, Țările de Jos, Suedia, precum și Israel. O a doua fază, care va începe înainte de sfârșitul anului, va implica cele mai mari piețe europene: Germania, Franța și Marea Britanie.

Nu au fost date prețuri pentru Atto 3 sau Han sau ținte de vânzări; BYD a spus că mai multe detalii vor fi lansate în octombrie la Salonul auto de la Paris, unde vor fi expuse toate cele trei modele.

Brian Yang, director general adjunct BYD Europe, a declarat că nu a fost stabilită o dată pentru o a treia fază de vânzări, care ar implica țări precum Italia și Spania, unde BYD a început să construiască rețele de dealeri. Expansiunea internațională a BYD include Australia și Japonia, unde vânzările vor începe în 2022.

„Un brand premium accesibil”

Directorii BYD au descris poziționarea mărcii drept „premium accesibil”. Tang cu 7 locuri cu tracțiune pe 4 roți și 380 kW are un preț în Norvegia la echivalentul a 64.000 de euro; un SUV complet electric BMW iX de 240 kW pornește în Norvegia la echivalentul a 86.500 de euro.

Atto 3, care se așteaptă să fie cel mai bine vândut BYD în Europa, se află pe o nouă platformă (e-platform 3.0) care include o pompă de căldură standard și un grup motopropulsor electric care integrează motorul, invertorul, electronica de putere și încărcătorul de bord. Prețul versiunii chinezești a lui Atto 3, numită Yuan Plus, pleacă de la echivalentul a 22.500 de euro înainte de subvenții.

Yang a spus că punctele de referință ale BYD în Europa sunt mărci principale precum Volkswagen și Hyundai/Kia, ambele au lansat noi modele EV cu arhitectură dedicată în ultimul an.

El a spus că principalul punct de vânzare al BYD ar putea fi tehnologia bateriei.

Compania, care a fost fondată în 1995 ca producător de baterii și s-a orientat către producția de mașini abia în 2003, este al treilea producător de baterii EV după CATL și LG.

BYD a avut venituri de 31,4 miliarde de euro în 2021; este listată la bursa din Hong Kong și are o valoare de piață de aproximativ 120 de miliarde de euro, a treia cea mai mare după Tesla și Toyota. Warren Buffett de la Berkshire Hathaway este un investitor major, cu o participație estimată la 8 miliarde de dolari.

Spre deosebire de unii producători auto, cum ar fi VW, Mercedes și Stellantis, care se îndreaptă către un model de „agenție” de vânzări directe pentru a vinde vehicule electrice, BYD va folosi o versiune a modelului tradițional de vânzare cu amănuntul, pe care îl numește „dealer+”. BYD va acționa ca importator pentru fiecare țară și va lucra cu unul sau mai multe grupuri mari de dealeri pentru a crea o rețea de vânzări.