Ce drepturi au pasagerii Blue Air. Precizări din partea Ministerului Turismului
Compania aeriană Blue Air a anunțat că suspendă toate zborurile spre România și din România până pe 12 septembrie, după ce o instituție din subordinea Ministerului Mediului i-a blocat conturile.
Haos în aeroporturi provocat de Blue Air
Blue Air a dat vina pe declarațiile șefului ANPC, care a îndemnat oamenii să nu mai cumpere bilete de avion de la această companie. Acum, în aeroporturi este haos, iar mii de oameni au rămas blocați în diverse țări.
În acest context, Ministerul Turismului a făcut câteva precizări cu privire la drepturile pe care pasagerii Blue Air le au și ce pot face în această situație de criză. Între timp, ministrul Mediului a făcut apel către compania aeriană să reia toate zborurile și să nu lase românii să aștepte în aeroporturile din care urmau să vină în România.
„În legătură cu suspendarea zborurilor de către compania Blue Air, Ministerul Mediului face următoarele precizări: conturile au fost blocate de AFM (Administraţia Fondului pentru Mediu – n. r.) din cauza faptului că Blue Air are o datorie de peste 28 milioane de lei la bugetul AFM.
Este în procedură de executare silită de foarte mult timp, motiv pentru care s-a procedat, conform legii, la recuperarea acestei creanţe.
Decizia de a suspenda aceste zboruri este una absolut nejustificată. Blocarea conturilor de către AFM nu justifică în niciun fel suspendarea imediată a tuturor zborurilor de către această companie.
Cer Blue Air să reia zborurile imediat, să-şi onoreze obligaţiile faţă de călători, să-şi onoreze obligaţiile faţă de bugetul de stat, să se adreseze imediat AFM pentru a solicita o reeşalonare a acestei datorii şi de a rezolva pe care legală acest diferend”, a spus ministrul Mediului.
Ce spune Ministerul Turismului
Pe de altă parte, pasagerii care au fost afectați de decizia Blue Air au drepturi pe care trebuie să și le exercite, spune Ministerul Turismului.
„Având în vedere situația generată de compania Blue Air prin decizia de suspendare a tuturor zborurilor din România, Ministerul Antreprenoriatului și Turismului dorește să informeze călătorii cu privire la drepturile lor:
– Turiștii care au luat pachete de vacanță de la agențiile de turism sunt rugați să ia legătura cu acestea. În baza OG nr.2/2018 privind pachetele de servicii de călătorie și serviciile de călătorie asociate, precum și pentru modificarea unor acte normative, agenția de turism este responsabilă pentru executarea pachetului și să ofere servicii alternative.
– Călătorii care au achiziționat direct bilete de la Blue Air își pot recupera banii și compensațiile aferente în baza Regulamentului European nr. 261/2004 de stabilire a normelor comune privind compensarea și asistența pasagerilor în eventualitatea refuzului la îmbarcare și a anulării sau întârzierii prelungite a zborurilor”, a transmis Ministerul.