Când trebuie banca să ne restituie banii pierduți în urma unei escrocherii cibernetice

Când trebuie banca să ne restituie banii pierduți în urma unei escrocherii cibernetice

Din ce în ce mai multe escrocherii au loc pe internet. E-mailuri false, mesaje WhatsApp sau SMS-uri care ajung pe dispozitivele mobile ale utilizatorilor cu unicul scop de a fura informațiile și banii acestora. Așadar, când trebuie să ne restituie banca banii pierduți în urma unei astfel de escrocherii?

Oamenii care au fost victime ale acestui tip de atac se întreabă dacă își pot recupera banii pierduți. Realitatea este că banca nu este întotdeauna obligată să-i returneze, decât dacă s-a comis o neglijență gravă. De exemplu, ar trebui să ne returneze banii dacă nu am autorizat operațiunea. Cu toate acestea, indiferent de situație este necesară o sesizare a autorităților și depunerea unei reclamații.

În cazurile de „phishing”, de exemplu, banca nu trebuie să returneze banii, deoarece utilizatorul este cel care introduce datele. Chiar și așa, este foarte important ca atunci când se depune reclamația, să furnizăm cât mai multe informații posibil.

Poate banca să îți restituie banii furați în urma unei escrocherii?

Astfel, trebuie să indice că au obținut codul PIN și numărul cardului sau că plățile au fost autorizate fără autentificarea pe care o realizează acum multe entități înainte de a confirma plata. În cazul în care acest pas nu este îndeplinit, responsabilitatea nu va fi doar cea a persoanei care a suferit această escrocherie.

Totuși, entitățile bancare trebuie să studieze toate cazurile și să stabilească responsabilitatea și dacă suma este eligibilă pentru rambursare. Dacă tu consideri că ai fost victima unei astfel de escrocherii, sesizează entitatea bancară pentru ca aceasta să blocheze operațiunea și să remedieze pe cât posibil problema.

În cazul în care cardul tău a fost utilizat în mod fraudulos, iată care sunt pașii pe care trebuie să îi urmezi:

  • raportează evenimentul și sună la bancă pentru a anula cardurile bancare. Toți emitenții de carduri pot fi găsiți la numărul de telefon afișat 24/24 pentru a raporta aceste incidente;
  • dacă este cazul unui furt sau un posibil furt al datelor cardului, acestea trebuie sesizate la autorități.
  • în situația în care entitatea nu dorește să își asume resposabilitatea pentru sumele fraudate, atunci îndreaptă-te către o instituție superioară pentru a afla cum poți remedia problema.