Atenție la bancomat: ce trebuie să faci imediat dacă ATM-ul nu îți dă banii la retragere

Atenție la bancomat: ce trebuie să faci imediat dacă ATM-ul nu îți dă banii la retragere

În cazul în care ai pățit vreodată să mergi la bancomat, cu intenția de a scoate bani din cont, însă ATM-ul a refuzat să-ți dea banii lichizi, în ciuda faptului că tranzacția fusese, cel puțin oficial, înfăptuită, probabil că vei vrea să citești mai departe.

Așadar, ce e de făcut dacă, într-o bună zi, ești pus în situația în care bancomatul nu îți eliberează banii pe care i-ai cerut, din contul tău bancar? Cum îi recuperezi?

Există câteva soluții pentru a rezolva această problemă, după cum urmează.

Cum îți recuperezi banii de la bancomat

În primul rând, trebuie să știi că, dacă bancomatul se afla în imediata apropiere a băncii, iar problema s-a petrecut in timpul programului de lucru, te poți adresa imediat angajaților, care te vor ajuta să îți recuperezi banii.

Dacă nu te afli în timpul orelor de lucru, dar bancomatul aparține băncii care a emis cardul tău, atunci poți oricând depune o contestație la bancă, pentru ca suma extrasă dar „mâncată” de bancomat, să fie restituită în contul tău.

O altă situație se referă la cazul în care bancomatul aparține altei bănci decât cea care ți-a emis cardul. În acest caz, va trebui să iei legătura cu banca emitentă a cardului, dar și cu cea care deține bancomatul care nu ți-a dat banii.
În plus, este bine să reții locația bancomatului, însă și ora exactă sau măcar aproximativă când ți s-a întâmplat acest lucru. Dacă pe ecranul bancomatului a apărut, eventual, vreo eroare, încearcă să reții ce scrie, pentru ca, ulterior, să poți da cât mai multe detalii. Mai multe informații despre întâmplare înseamnă șanse mai multe de rezolvare.
Iar dacă nimic din ceea ce am scris mai sus nu funcționează, îți rămâne un singur lucru de făcut: adresează-te Protecției Consumatorului și așteaptă ca această instituție să îți rezolve problema.