12 iul. 2022 | 11:25

Când își revine piața auto, cât mai avem de așteptat: avertismentul șefului Michelin care ne vizează pe toți

ACTUALITATE
Când își revine piața auto, cât mai avem de așteptat: avertismentul șefului Michelin care ne vizează pe toți

Vânzările de vehicule europene ar putea rămâne în întârziere, deoarece consumatorii ezită asupra tipului de vehicul să cumpere pe fondul unor reglementări de mediu mai stricte, a spus Florent Menegaux.

Vânzările de vehicule reduse de penuria de semiconductori ar putea dura până în 2024 pentru a se redresa, chiar dacă economia globală suferă o recesiune ușoară, mai degrabă decât o scădere profundă, a declarat directorul executiv al producătorului francez de anvelope Michelin.

Industria auto se confruntă cu un an dificil, deoarece deficitul persistent de cipuri, invazia Rusiei a Ucrainei, proaspete focare de COVID-19 în China și costurile în creștere ale energiei și materiilor prime pun o nouă presiune asupra lanțurilor de aprovizionare, a spus el.

„Așa cum am discutat anul trecut, estimarea mea a fost că nu ne vom întoarce la o redresare reală înainte de jumătatea anului 2023”, a declarat sâmbătă, directorul general al Michelin, Florent Menegaux, într-un interviu pentru Bloomberg Television.

În acest moment, redresarea auto pare mai probabil să aibă loc în 2024, fără o recesiune profundă, a spus el, adăugând că prevede o recesiune economică globală „ușoară” pentru moment.

Industria auto sub presiune

În timp ce piața globală de mașini s-ar putea să revină la nivelul de dinainte de pandemie în acel an, vânzările europene ar putea rămâne în întârziere, deoarece consumatorii ezită asupra tipului de vehicul să cumpere pe fondul unor reglementări de mediu mai stricte, care pot afecta valoarea mașinilor lor pe piața second-hand.

Menegaux a spus că anvelopele pentru mașinile noi reprezintă doar 13% din veniturile grupului.

Compania franceză a fost afectată indirect de penuria de semiconductori, deoarece livrarea echipamentelor utilizate pentru fabricarea anvelopelor a fost întârziată, a spus el.

Michelin trebuie să facă față, de asemenea, costurilor de transport în creștere – parțial stimulate de lipsa de transportatori după ce mii de șoferi ucraineni s-au întors acasă pentru a lupta împotriva invaziei Rusiei – și de creșterea prețurilor la energie, în special în Europa.

Firma a majorat de trei ori prețurile anvelopelor în ultimele șase luni pentru a proteja marjele grupului de o creștere estimată la 2,4 miliarde de euro a costurilor de intrare în acest an, a spus Menegaux. „Din fericire, clienții noștri sunt încă dispuși să plătească pentru anvelopele noastre”, a spus el.

„Am experimentat o acumulare de crize fără precedent”, a spus el. „Acum știm cum să funcționăm în acest mediu agitat.”