Bosch investește în viitor: cum vrea să transforme industria transportului
Bosch va dezvolta și vinde tehnologie de electroliză pentru extragerea hidrogenului pentru transport și alte utilizări.
Bosch va investi 500 de milioane de euro pentru a dezvolta componente pentru electroliza hidrogenului, o tehnologie care promite să accelereze adoptarea așa-numitului hidrogen verde pentru utilizarea în transport și în alte sectoare.
Furnizorul a declarat că speră să înceapă producția de „stive” de electrolizor în 2025, cu așteptarea ca piața componentelor să ajungă la 14 miliarde de euro până în 2030.
Fiecare stivă este alcătuită din câteva sute de celule conectate; în fiecare celulă, electricitatea este folosită pentru a împărți apa în componentele sale de hidrogen și oxigen. În hidrogenul verde, electricitatea în acest scop este generată din vânt, solar și alte surse regenerabile.
Thomas Pauer, vicepreședinte executiv la Bosch, care va conduce afacerea furnizorului de electrolize, a declarat că Bosch se va baza pe expertiza sa existentă în sistemele de propulsie cu celule de combustie. Portofoliul de hidrogen al Bosch variază de la senzori până la module complete de celule de combustibil, iar furnizorul dezvoltă celule de combustibil staționare pentru utilizare în aplicații industriale și chiar ca puncte de încărcare pentru vehicule electrice.
Bosch și majoritatea celorlalți furnizori spun că energia cu hidrogen va fi adoptată mai întâi de piața de camioane pe distanțe lungi, dar Pauer a spus că în viitor ar putea fi luate în considerare aplicațiile pentru autoturisme. Stellantis și Renault au lansat deja dube comerciale de producție limitată, în timp ce Toyota a vândut mașina cu celule de combustibil Mirai de câțiva ani.
Tehnologia celulelor de combustie cu hidrogen rămâne o piață de nișă în sectorul mobilității, din cauza costurilor și a lipsei infrastructurii de realimentare, dar companii precum Bosch și Faurecia se așteaptă ca această amploare și un impuls mai amplu de decarbonizare să scadă prețurile.
Țări precum China, Franța și Germania investesc miliarde de euro pentru a sprijini infrastructura hidrogenului, inovația și industrializarea.
Tehnologia crossover
Reacția chimică din celulele de combustie este facilitată de o membrană cu electrolit polimeric, sau PEM, iar Bosch va folosi aceeași tehnologie pentru stivele de electroliză.
„Lucrăm cu celule de combustie non-stop, așa că așteptăm ca o parte din această tehnologie să poată fi transferată pentru a ajuta la crearea unei stive optimizate din punct de vedere al costurilor”, a spus Pauer.
CEO-ul Bosch, Stefan Hartung, a declarat că războiul din Ucraina a evidențiat urgența de a dezvolta noi surse de energie, inclusiv hidrogen.
„Preocuparea noastră este să asigurăm aprovizionarea cu energie, prețul petrolului și gazului rămânând la un nivel foarte ridicat”, a spus el.
„Hidrogenul verde este esențial dacă vrem să facem lumea noastră neutră în carbon”, a adăugat Hartung. „Hidrogenul poate ajuta la atenuarea încălzirii globale în fiecare sector”.
Bosch va lucra cu parteneri pentru a combina stiva cu „module inteligente”, inclusiv electronice de putere, unități de control și senzori, a spus Pauer.
„Nu vrem să construim centrale de electroliză în sensul unei centrale electrice”, a spus el. „Vrem să fim un furnizor de componente; aceasta este afacerea noastră de bază.” Clienții pot folosi modulele pentru a-și construi propriile centrale.
„Suntem surprinși de cât de puternic crește piața”, a adăugat Pauer, menționând că investițiile în electroliză s-au dublat în Europa în ultimii ani. „Lumea realizează că avem nevoie de o sursă de energie diferită. Nu cred că ne putem rezolva problemele energetice fără hidrogen”.