BMW nu vrea să fie ca toată lumea: ce se întâmplă cu producția de motoare cu ardere internă
Spre deosebire de Audi și Mercedes, care au confirmat viitorul pur-electric, BMW nu este decisă în privința motoarelor pe ardere internă.
Pe măsură ce schimbările legislative provoacă investiții în dezvoltarea vehiculelor electrice, producător după producător a stabilit un termen îndrăzneț cu privire la momentul în care vor abandona vehiculele cu combustie, lăsând în urmă doar mașinile electrice. În segmentul premium, Audi și Mercedes au stabilit termene ferme, dar BMW nu a fost la fel de deschis, în ciuda faptului că au sărit cu capul înainte în dezvoltarea de vehicule electrice.
Ce se întâmplă cu motoarele cu ardere internă
Vorbind cu presa la Festivalul BMW M din Africa de Sud, șefii BMW au reiterat puterea de a alege ca fiind parte integrantă a viitorului mărcii. CEO-ul BMW Africa de Sud, Peter van Binsbergen, a fost întrebat în timpul unei conferințe de presă despre problemele cu care se confruntă adoptarea vehiculelor electrice într-o țară precum Africa de Sud, unde alimentarea cu energie electrică este o problemă. El a reiterat că EV nu este o soluție unică pentru toată lumea.
El a recunoscut că țări precum Africa de Sud sunt cu ani în urma Europei și SUA când vine vorba de pregătirea pentru vehiculele electrice, nu doar din cauza infrastructurii, ci și din cauza unei serii de probleme, inclusiv constrângeri financiare și distanțe mari care trebuie parcurse. Potrivit lui van Binsbergen, la nivel global, BMW va continua să vândă vehicule cu combustie, precum Seria 3, pe piețele care au nevoie de ele. Mașinile M vor deveni însă complet electrice.
Este posibil ca acestea să nu ia întotdeauna forma unor monștrii sau chiar turbo cu patru cilindri, ci hibrizi plug-in care oferă cele mai bune factori din ambele lumi. Dar mai mult decât atât, van Binsbergen a evidențiat dezvoltarea BMW iX5 Hydrogen ca fiind o soluție ideală pentru țările în care mașinile electrice nu sunt pe deplin viabile.
De ce hidrogen
Acest lucru a fost reiterat de Timo Resch, vicepreședinte pentru clienți, marcă și vânzări pentru BMW M. Când CarBuzz a întrebat de ce BMW a ales să investească în dezvoltarea hidrogenului în loc de combustibili sintetici – calea aleasă de Porsche, Bentley, Aston Martin și alții producători – Resch a spus că există o multitudine de opțiuni care toate îndeplinesc nevoile de mobilitate ecologică și că BMW nu le poate investiga pe toate.
BMW consideră că hidrogenul atinge cel mai bun echilibru pentru viabilitatea globală, cu beneficiile electricității și confortul realimentării rapide. De asemenea, Resch a fost de acord că BMW prevede că hidrogenul pur este mai ușor de recoltat într-un mod ecologic decât procesul de rafinare al combustibililor sintetici.
Ca o scurtă recapitulare, combustibilii sintetici sunt creați prin combinarea chimică a carbonului din atmosferă cu hidrogenul pentru a crea un combustibil de hidrocarburi artificial. Acești combustibili sunt neutri în carbon, în sensul că combustibilul în sine, atunci când este ars, emite doar carbonul care a fost folosit pentru a-l sintetiza. Dar acest lucru depinde de faptul că recoltarea hidrogenului se face într-un mod curat. Recoltarea hidrogenului este de obicei consumatoare de energie, iar procesul de rafinare adaugă un alt nivel de consum de energie. Puteți citi mai multe despre combustibilii sintetici aici.
BMW Motorrad
Cu toate acestea, Resch a spus că doar divizia de mașini rutiere a BMW și-a pus ouăle în coșurile de electrificare și hidrogen. BMW Motorrad, brațul de motociclete al mărcii, consideră că există un anumit potențial în combustibilii sintetici.
Potrivit lui Resch, problemele cu care se confruntă motocicletele sunt unice. Da, poți cumpăra o motocicletă electrică, dar trebuie să aibă o baterie mică, cu o autonomie foarte limitată, altfel dimensiunea și greutatea devin problematice. Clienții BMW Motorrad sunt iubitori de aventură, iar capacitatea de a parcurge distanțe mari pe terenuri dificile și de a reveni este esențial pentru ca brandul să-și păstreze identitatea printre adepții săi fideli care folosesc produsele companiei în mod recreațional. Nici hibrizii nu sunt o alternativă viabilă în acest sens, așa că combustibilii sintetici sunt investigați aici.
Dar Resch a revenit la punctul în care BMW crede în puterea alegerii și dorește să ofere clienților săi opțiuni care se potrivesc nevoilor lor. Atâta timp cât clienții BMW au nevoie de un vehicul alimentat cu combustie, BMW îl va construi.