Bitcoin se duce în cap, dar măcar nu este singur: lovitura suferită de Ether, Elrond și Dogecoin
Elrond, populara criptomonedă românească de la Sibiu, a început săptămâna la peste 200 de dolari, iar acum gravitează în jurul a 150 de dolari, o cădere de 25%. Scăderi similare au fost înregistrate de Bitcoin, Ether, Dogecoin și întreaga piață de criptoactive.
Dacă ești de părere că trebuie să investești în criptoactive când sunt jos, tocmai s-au dus în cap multe dintre ele, ca o consecință a căderii suferite de Bitcoin. La mijlocul săptămâni, principala criptomonedă părea că merge pe un drum bun. La momentul redactării acestui articol, se tranzacționează cu 38.381 de dolari, după o cădere de aproape 5% în mai puțin de 24 de ore.
Bitcoin a tras piața în jos, din nou
Piața globală de criptomonede este dominată de Bitcoin. Ca referință, principala criptoactivă reprezintă nu mai puțin de 42,03% din întreaga piață, ca valoare financiară. Ether s-a dus la 2600 de dolari, după ce a început săptămâna foarte aproape de 3200 de dolari, o scădere de 17,5% în ultimele cinci zile.
Chiar și cu o scădere de aproximativ 1,01% din valoarea globală a pieții de criptomonede, aceasta este evaluată acum la aproximativ 1,81 trilioane de dolari. Nici scăderea volumului de tranzacții cu aproximativ 25,85% nu a influențat prea mult cifra respectivă.
La fel ca euro sau alți factori economici, piața de criptomonede a avut de suferit în ultima săptămână din cauza tensiunilor de la granița Ucrainei. În timp ce intențiile lui Vladimir Putin rămân sub semnul întrebării, investitorii sunt îngrijorați vizavi de ce ne rezervă piața în următoarele săptămâni și luni. Din acest motiv, sunt și sceptici în a mai face investiții în active volatile, care se pot duce foarte ușor în cap.
Interesant este însă că această realitate îngrijorătoare din piața de criptoactive își face simțite efectele la o săptămână după un Super Bowl în care majoritate reclamelor au fost pentru aplicații și servicii care facilitează tranzacțiile din piața de crypo. Coinbase, Crypto.com, eToro și FTX sunt doar câteva dintre companiile care au cheltuit multe milioane de dolari într-un efort de marketing din cadrul celui mai urmărit eveniment sportiv din calendarul american.