Banii sunt pe primul loc pentru tinerii din România, când vor să se angajeze: ce-i mai interesează, pe lângă salariu

Banii sunt pe primul loc pentru tinerii din România, când vor să se angajeze: ce-i mai interesează, pe lângă salariu

Când vine vorba despre a-și găsi un nou loc de muncă sau chiar pentru a intra pentru prima dată pe piața muncii, tinerii de la noi din țară se uită, în primul rând, la beneficiile financiare oferite de angajator.

Totuși, deși banii sunt cel mai important aspect de care țin cont în alegerea unui job, tinerii mai pun preț și pe alte elemente. De exemplu, foarte importantă, imediat după salarizare, este stabilitatea locului de muncă. Practic, tinerii vor să fie siguri că vor lucra pe respectiva poziție cât mai mult timp, pentru a avea parte de predictibilitate și siguranță în viitor.

De asemenea, foarte importante pentru tinerii noștri mai sunt și posibilitatea de avansare în carieră, dar și flexibilitatea programului, ultimul aspect luând amploare mai ales în ultimii ani, odată cu pandemia de coronavirus, care a schimbat radical perspectiva angajaților asupra sistemului de lucru.

Conform sondajului „Elevi activi = viitori cetățeni activi și lucrători respectați” – derulat de Asociația Politeia și se bazează pe date colectate prin intermediul unui chestionar aplicat prin metoda CATI pe un eșantion de 1500 de tineri în perioada iunie-iulie 2022, reprezentativ pentru populația cu vârste cuprinse între 16-34 ani din România – cei mai mulți tineri respondeți au calificări în domenii precum: HoReCa, informații și comunicații (inclusiv domeniul IT), industria prelucrătoare, sănătate și asistență socială, construcții, intermedieri financiare și asigurări, comerț cu ridicata și amănuntul, agricultură și învățământ.

Tinerii noștri visează să câștige bani de pe Facebook sau TikTok

Trebuie precizat și faptul că, din fericire pentru ei, aceste domenii sunt destul de active și cu șanse mari de angajare. În HoReCa, de exemplu, criza de forță de muncă este una acută, iar companiile fac angajări masive, chiar și-n rândul persoanelor fără nicio zi de experiență în domeniu.

Interesant este și faptul că 1 din 10 tineri din țara noastră ia în considerare un „job” pe platformele digitale, cum ar fi Facebook, YouTube sau TikTok. A câștiga bani astfel a devenit deja un fenomen, inclusiv în România, iar tinerii sunt foarte atrași de această posibilitate mai ales datorită faptului că nu prevede un program fix de lucru, ci foarte multă flexibilitate.