Băncile pun tunurile pe românii care umblă cu „cioara vopsită”: transferurile de bani au fost luate în vizor
În ultimii ani am asistat la o creștere semnificativă a fraudelor de tot felul, inclusiv a celor din sectorul bancar. Tocmai pentru a preveni astfel de situații, băncile au luat atitudine și schimbă regulile după care se efectuează transferurile bancare.
Mai exact, cei ce transferă bani vor avea parte de un cadru mai sigur pentru a realiza acest lucru. Când vei dori să trimiți bani cuiva online, ți se va afișa, în mod automat, numele destinatarului, deci numele titularului contului IBAN respectiv pe care tu-l indici.
Ce se întâmplă cu transferurile bancare, la ce s-au mai gândit bancherii noștri
Astfel, băncile speră să diminueze la maximum riscul în care beneficiarul real al unui cont este altul decât cel comunicat. De asemenea, cu toții știm faptul că, uneori, din grabă sau din neatenție, putem introduce date eronate în sistem, iar în acea situație riscăm fie să trimitem banii către alt beneficiar, fie să blocăm transferul și să luăm apoi legătura cu banca pentru a rezolva această problemă.
Important de precizat este și faptul că aceeași măsură va fi aplicată și în cazul transferurilor către persoane juridice. Practic, dacă vei dori să transferi o sumă de bani în contul unei firme, ți se va afișa denumirea societății respective, pentru a avea garanția că acela este destinatarul corect al transferului pe care intenționezi să-l efectuezi.
Ei bine, astfel de măsuri sunt deosebit de importante și necesare pe piața bancară românească, pentru a proteja consumatorii, dat fiind faptul că tot mai mulți clienți folosesc din ce în ce mai intens serviciile de tip mobile banking.
Datele oficiale arată că aproximativ 46% dintre românii utilizatori de servicii bancare efectuează plăți prin Internet/ Mobile banking. Conform cercetării de piață „Sistemul bancar în percepția românilor: creditarea și incluziunea financiară a românilor” realizată în luna iulie 2022 de Institutul Român pentru Evaluare și Strategie (IRES) și comandată de Asociația Română a Băncilor, vorbim despre o creștere cu 70% a acestei tendințe, față de 2020.