Avertismentul pentru toți șoferii de mașini pe motorină: se întâmplă din 2023, iar prețul va fi cea mai mică problemă

Avertismentul pentru toți șoferii de mașini pe motorină: se întâmplă din 2023, iar prețul va fi cea mai mică problemă

La momentul de față, la nivel european, există o problemă semnificativă cu furnizarea de motorină. Există un deficit. Din cauza acestei probleme, prețurile sunt foarte umflate comparativ cu benzină. Dincolo de faptul că acel deficit nu se va remedia, există riscul acutizării.

În cazul în care ai o mașină pe motorină, merită să ai în vedere că, din 2023, fie vei plăti un preț absurd pentru carburant, fie te vei confrunta cu situația în care nu-l vei mai găsi la pompă, cel puțin nu în mod regulat. Raționalizarea este de asemenea o posibilitate, iar avertismentul pe marginea acestui subiect vine de la Agenția Internațională a Energiei (IEA).

Ce se întâmplă cu motorina în Europa, de ce

Agenția Internațională a Energie (IEA) a publicat un avertisment cât se poate de serios în această săptămână pe marginea deficitului de motorină care se va agrava, mai ales după momentul intrării în vigoare a embargoului UE asupra petrolului rusesc.

Acest mesaj îngrijorător a fost inclus în raportul anual al instituției publicat la mijlocul acestei săptămâni. Printre argumente, se numără faptul că UE a menținut, până la momentul de față, importurile de diesel provenite din Rusia la 600.000 de barili pe zi. De la finele acestui an, aceste volume fabuloase vor trebuie înlocuite cu unele provenite din alte țări.

În teorie, posibile soluții la problemă ar putea veni din Kuwait, Nigeria și Mexico. În practică, pe lângă faptul că acestea ar trebui să înceapă să opereze la finele lui 2023, dacă Rusia nu va redistribui către alţi cumpărători producţia de motorină pe care acum o vinde Europei, în afara mecanismului preţului plafonat care se intenţionează să fie impus, agenţia se teme că importatorii europeni, latino-americani şi africani vor concura pentru cantităţi mai reduse.

Aceste probleme nu vor face decât să se suprapună peste problemele actuale. De la începutul războiului din Ucraina, tensiunile din piața de motorină s-au acutizat, în contextul unei cereri solide și nu au ajutat nici cotele de export impuse de China, care, în consecință, au redus vânzările pe piața externă.