Apple ia fața Samsung, din nou: cum a fost posibil să redevină lider mondial
Apple a reușit să redevină lider mondial, devansând Samsung, din nou. iPhone-urile au revenit în centrul atenției, în ultima parte a anului trecut.
Canalys a anunțat că, la finalul trimestrului al patrulea, aferent anului trecut, Apple a reușit să redevină lider modial, în ceea ce privește vânzările la telefoanele mobile vândute de companie, reușind să ia fața Samsung.
Apple a dat lovitura cu iPhone 13
Conform acelorași date, motivul pentru care Apple a reușit performanța revenirii se datorează lansării ultimului model de smartphone, iPhone 13. Așadar, compania și-a crescut vânzările considerabil, bifând 22% dintre livrări, în ultimul trimestru al lui 2021.
Nici Samsung nu a stat rău, însă nu la fel de bine ca până acum. Firma s-a clasat pe locul al doilea, cu o cotă de 20%.
În mod evident, locul al treilea aparține Xiaomi, care a reușit să rămână pe locul trei, înregistrând 13% dintre livrări – ceea ce nu este deloc rău, având în vedere că această companie este relativ nouă pe piață, comparativ cu celelalte două, menționate anterior. Telefoanele Xiaomi sunt bine făcute și extrem de viabile: această suită de caracteristici fiind complimentată de prețuri accesibile.
În ciuda acestor cifre, la nivel general, piața se află în scădere, față de 2020, livrările fiind mai mici cu aproximativ 1%, în ultimul trimestru al anului ce tocmai s-a încheiat. Motivul este unul lesne de înțeles, criza industriei de cipuri a făcut ca producția să sufere o modificare negativă.
Din păcate, această criză nu dă semne că se va sfârși foarte curând, existând posibilitatea ca ea să continue cel puțin pe tot parcursul anului 2022, dacă nu chiar și în 2023.
De altfel, acest sector nu este singurul afectat – în aceeași situație se află și industria auto.
„Producătorii de componente reușesc să obțină o producție suplimentară, dar va dura ani de zile până când marile turnătorii vor crește semnificativ capacitatea de producție de cipuri. Mărcile de smartphone-uri inovează deja pentru a profita la maximum de circumstanțe, modificând specificațiile dispozitivelor ca răspuns la materialele disponibile, abordând producătorii de cipuri emergente pentru a asigura noi surse pentru circuite integrate, concentrând liniile de produse pe cele mai bine vândute modele și eșalonând lansările de noi produse. Aceste practici conferă un avantaj mărcilor mai mari și vor rămâne pe termen scurt, deoarece blocajele nu se vor atenua până în a doua jumătate a anului 2022”, a declarat Nicole Peng, vicepreședinte pentru mobilitate, în cadrul Canalys.