Am scăpat de birocrație: s-a dat legea pe care o așteptau toți românii sătui de cozi și funcționarele de la ghișee

Am scăpat de birocrație: s-a dat legea pe care o așteptau toți românii sătui de cozi și funcționarele de la ghișee

Una dintre cele mai mari probleme ale cetățeanului român, în general, e reprezentată de birocrație.

Știm cu toții ce înseamnă să ai nevoie de anumite documente de la stat sau să fie nevoie să-i pui la dispoziție unele acte, să faci anumite plăți, tranzacții sau sesizări. Cozi interminabile, puține sau chiar deloc posibilități de a rezolva situația online și, desigur, câteodată și funcționari ce nu au apucat să-și bea cafeaua și își varsă toată indispoziția pe tine. Desigur, nu generalizăm, dar există și astfel de cazuri!

Ei bine, situația pare să intre pe un făgaș normal, dacă luăm în considerare cea mai nouă schimbare legislativă decisă de Executivul de la București.

Viața ta se simplifică. Ce trebuie statul să facă pentru tine, de acum încolo

Practic, ne arată un act normativ proaspăt adoptat, cererile privind actele civile vor putea fi depuse la oricare serviciu de evidență a persoanelor sau primărie.

„Astfel, fie că vorbim despre cererile de înscriere a modificărilor intervenite în statutul civil sau cu privire la nume ori ca urmare a rectificării actelor de stare civilă, produse în străinătate, precum și cu privire la regimul matrimonial ales în fața autorităților/ instituțiilor străine ori cererile de reconstituire sau de întocmire ulterioară a unui act de stare civilă, depunerea lor se va face la oricare serviciu de evidență a persoanelor sau primărie din țară.

În plus, pentru a facilita obținerea documentelor de stare civilă și reducerea timpului necesar pentru asta, autoritățile vor să stabilească competența de soluționare a cererilor în materie de stare civilă pentru serviciul public de evidență a persoanelor sau primăria la care se va depune cererea”, explică avocatnet.ro.

De reținut că Ordonanța ce prevede aceste măsuri de debirocratizare încă nu a intrat în vigoare. E doar o chestiune de timp până când acest lucru se va realiza, respectiv după ce va fi publicată în Monitorul Oficial al României.