Adobe îți va da Photoshop gratuit: în ce condiții, cum îl obții
Adobe intenționează să lanseze o versiune redusă, doar pentru web, a popularului său instrument de editare foto, Photoshop.
Compania testează, în prezent, această nouă versiune freemium cu utilizatorii din Canada, dar în cele din urmă o va pune la dispoziția unui public mai larg. Deocamdată, oricine din Canada, care își creează un cont Adobe, poate accesa versiunea gratuită, numai pentru browser, a Photoshop.
Photoshop, de la Adobe, pierde teren și știe asta
Photoshop a reprezentat mult timp standardul industriei pentru editare a imaginilor, dar taxa lunară de licență îi descurajează probabil pe cei mai mulți să-l folosească.
Între timp, programele de editare foto gratuite sau freemium, precum Pixlr, Canva și Photopea au devenit preferatele utilizatorilor ocazionali și, de asemenea, și-au îmbunătățit semnificativ caracteristicile, în ultimii ani – ceea ce, în mod evident, este o veste destul de proastă pentru Adobe și Photoshop.
Potrivit The Verge, Adobe își pune la dispoziție instrumentele de bază de editare a fotografiilor, în mod gratuit, pentru a ajunge la utilizatorii care nu aparțin publicului său firesc.
Așadar, Adobe trage speranță că cel puțin unii utilizatori freemium Photoshop vor deveni abonați, mai ales ținând cont de faptul că această companie intenționează să ofere funcții avansate pe versiunea web, care pot fi deblocate cu un abonament.
Dacă acest lucru sună oarecum familiar, este pentru că Adobe și-a lansat versiunea doar pentru web de Photoshop și Illustrator, pentru abonați, în toamna trecută, deși funcționalitatea acesteia era limitată la editarea de bază și partajarea comentariilor între colaboratorii la proiecte.
Această nouă versiune web gratuită a Photoshop extinde în mod semnificativ instrumentele disponibile și permite utilizatorilor să înceapă proiecte noi, precum și să acceseze instrumente mult mai potente de corectare și editare a culorilor.
Rămâne de văzut dacă Adobe Photoshop va reuși să-și restaureze gloria de odinioară, de vreme ce viitorul, în forma sa actuală, nu pare să sune deloc bine pentru companie, nu la scară largă, comercială, cel puțin.