15 iun. 2021 | 11:15

YouTube umblă la reclame, din nou: pagina principală nu va mai fi la fel

ACTUALITATE
YouTube umblă la reclame, din nou: pagina principală nu va mai fi la fel

YouTube își modifică, din nou, politica legată de reclame, iar noile schimbări ar trebui să te intereseze.

YouTube e un gigant online care, la fel ca ceilalți, încasează venituri uriașe de pe urma reclamelor. Platforma insistă, însă, că vrea să fie un pic mai responsabilă și vrea să selecteze ce tip de reclame afișează. YouTube susține că nu va mai accepta un anumit tip de reclame în secțiunea dedicată din partea de sus a paginii de start.

Printre reclamele care nu vor mai apărea acolo se numără cele electorale/politice, dar și cele referitoare la jocuri de noroc, alcool sau medicamente.

YouTube, schimbări la reclame

Odată cu noile schimbări, nu vei mai vedea în secțiunea de sus de pe homepage reclame la pariuri, jocuri de noroc (online sau offline) și nici reclame care promovează un partid politic sau un candidat. Platforma face, însă, o mică mențiune: anunțurile politice ar putea apărea în continuare în slot, însă YouTube le va examina de la caz la caz, potrivit Axios.

Politica actualizată va intra în vigoare imediat, arată YT.

Pagina de homepage de la YouTube e una dintre cele mai vizualizate zilnic. E motivul pentru care advertiserii se înghesuie să-și găsească un loc acolo pentru a promova diverse servicii, bunuri și produse. Inițial, anunțurile erau vizibile toată ziua, dar platforma a decis ulterior să schimbe algoritmii și să afișeze reclamele după un model țintit, în funcție de preferințele fiecărui utilizator.

„Ne examinăm periodic cerințele de publicitate pentru a ne asigura că acestea echilibrează nevoile atât ale agenților de publicitate, cât și ale utilizatorilor”, au declarat reprezentanții Google pentru Reuters. „Credem că această actualizare se va baza pe modificările pe care le-am făcut anul trecut la procesul de rezervare și va duce la o experiență mai bună pentru utilizatori.”

Google a încetat să mai afișeze reclame politice imediat după încheierea campaniei electorale din SUA. Ulterior, după atacul de la Capitoliu, a făcut același lucru.