Volkswagen pregătește investiții majore: România ratează altă șansă

Volkswagen pregătește investiții majore: România ratează altă șansă

Investiția face parte dintr-o mișcare de a crea o companie subsidiară care să se dedice producției de baterii auto pentru gigantul auto.

Grupul Volkswagen va investi 2 miliarde de euro într-un hub de baterii planificat în Germania, ca parte a deciziei de a crea o companie dedicată afacerii producătorului de baterii.

Noua unitate va consolida procesarea materiilor prime, dezvoltarea bateriilor și gestionarea celor șase viitoare fabrici europene de celule, a spus VW într-un comunicat.

VW va lucra, de asemenea, la proiectarea de noi modele de afaceri în jurul reutilizării bateriilor din mașinile uzate și a reciclării.

„Vrem să oferim clienților noștri baterii de vehicule puternice, ieftine și durabile, ceea ce înseamnă că trebuie să fim activi în toate etapele lanțului valoric al bateriilor”, a spus șeful de dezvoltare al VW, Thomas Schmall, în declarație. „Acum ne grupăm puterea în Salzgitter, cu scopul de a încuraja inovația.”

Bateriile auto sunt parte a viitorului industriei auto

Viitorul hub de baterii al VW de la Salzgitter va începe producția în 2025 pentru mașinile de volum ale companiei. Faza sa inițială va avea o capacitate anuală de 20 gigawați oră, ajungând la 40 gigawați într-o etapă ulterioară.

Compania intenționează să angajeze aproximativ 2.500 de lucrători la șantier, care vor fi în mare parte personal recalificat de la o fabrică  din apropiere.

În următorii cinci ani, VW, care a declarat anterior că este deschisă să listeze afacerea cu baterii, intenționează să investească aproximativ 52 de miliarde de euro în dezvoltarea și producția de noi vehicule electrice, cel mai mare impuls al industriei.

Volkswagen a spus că este în căutarea unei locații pentru fabricile de celule de baterii din Spania și Europa de Est, iar locurile exacte vor fi stabilite în prima jumătate a anului 2022.

Republica Cehă, Slovacia, Polonia și Ungaria sunt în cursă pentru ca una dintre fabrici să fie deschisă în 2027.

Din păcate, România nu se află pe lista posibilelor țări din Europa de Est.

„După cum știți, ceea ce trebuie luat în considerare pentru o decizie sunt condițiile din respectivele țări, mediul economic, strategia de mobilitate electrică și subvențiile”, a declarat un purtător de cuvânt al Volkswagen.

Citește și: