12 mai 2021 | 11:27

Recunoaște Volkswagen că acest model e un eșec? Ce se întâmplă cu SUV-ul electric lansat recent

ACTUALITATE
Recunoaște Volkswagen că acest model e un eșec? Ce se întâmplă cu SUV-ul electric lansat recent

Volkswagen caută să-și diversifice gama de electrice și are programate în următorii ani mai multe lansări. Numai că nu pare să aibă succes cu tot ce a scos până acum pe piață.

Volkswagen ID.4 e un model electric lansat de germani în toamna anului trecut. La câteva luni de la acel moment, producătorul poate trage o concluzie despre interesul acordat acestui model și se pare că aceste concluzii nu-s dintre cele mai bune. Un oficial al grupului recunoaște că acesta nu e, momentan, profitabil.

”Mașina pentru milioane de oameni, nu pentru milioanari” – așa cum lăuda Volkswagen modelul ID.4, nu și-ar fi atins încă nivelul maxim de eficiență în procesul de fabricație. Drept urmare, șampania nu se poate deschide deocamdată.

Noul ID.4 de la Volkswagen, start cu stângul

Ironia face ca modelul ID4., trimis în reprezentanțele dealerilor încă de la sfârșitul anului trecut, să fi putut concura pentru titlul de Mașina Anului în lume și să-l și câștige. SUV-ul e al doilea model electric al germanilor, după ID3., dar se pare că succesul în cazul său, spre deosebire de predecesorul său, vine mai greu.

Explicațiile au venit de la Thomas Ulbrich, șeful de dezvoltare al mașinilor de pasageri din cadrul Volkswagen.

„Nu este doar o chestiune de dezvoltare a mașinii, ci are legătură și cu ritmul de lucru din uzina. Totul este nou, nu am atins nivelul maxim de eficiență în procesul de fabricație, și așa mai departe,” a declarat pentru publicația Automotive News, Thomas Ulbrich.

Specialiștii consultați de Automotive News cred că altele sunt motivele pentru care noul ID.4 nu este profitabil.

„Volkswagen are, cu siguranță, cele mai bune intenții, dar va descoperi că, pe măsură ce reduce costurile de asamblare, va crește procentul din costul bateriei, reprezentat de materiile prime. Aceste materii prime sunt minerale din pământ, iar prețul acestora crește odată cu cererea. Aceasta este o lecție dură pentru producătorii de automobile obișnuiți să își reducă costurile odată cu creșterea volumului. Acestea nu sunt costuri de asamblare; sunt costuri minerale, iar prețul mineralelor nu funcționează așa,” a spus Eric Noble, reprezentant al unei firme de consultanță

Viitor electric

Noul model ID.4 este un SUV de clasă compactă, dezvoltat pe platforma MEB a grupului, aceeași pe care a fost creat și ID.3.

Cea mai cumpărată versiune a noului SUV electric este Pure Performance, cu un pachet preconfigurat, care are un preț de 38.450 euro, pe piața din Germania, unde clienții pot aplica pentru o subvenție de 9.000 de euro. Mașina vine cu două versiuni de baterie, de 52 kWh, 348 km autonomie, și 77 kWh, cu 522 km autonomie.

De asemenea, sunt disponibile două niveluri de performanță, de 170 CP și 204 CP. Ulterior, va fi lansată și o versiune sportivă, GTX. Volkswagen și-a propus să producă 1,5 milioane de automobile electrice în doar 5 ani.

Anul trecut, VW și-a triplat livrările de vehicule complet electrice și a devenit lider pe acest segment.