Volkswagen, cu frâna de mână trasă: ce se întâmplă cu angajații din fabricile din Germania
Volkswagen nu traversează vremuri mai bune, iar tranziția către modele electrice, mai prietenoase cu mediul, presupune costuri și sacrificii.
Volkswagen a început anul cum nu se poate mai prost. A pierdut poziția de lider în clasamentul producătorilor auto, germanii fiind devansați de cei de la Toyota și acum se pregătește și de restructurări masive. Își trimite acasă mii de angajați care lucrează acum în fabricile din Germania.
Producătorul a anunțat că până în 2023 va pune în practică un plan de reducere a costurilor. Iar asta înseamnă inclusiv concedieri.
Volkswagen renunță la mii de angajați în Germania
Grupul a anunțat că va renunța la 5.000 de angajaţi de la fabricile sale din Germania până la finalul lui 2023, ca parte a programului de reducere a costurilor. E, de fapt, sacrificiul impus de tranziția la vehiculele electrice.
Ar fi de așteptat ca până la 900 de angajaţi să opteze pentru schema de pensionare anticipată, în timp ce aproximativ 2.000 – 4.000 de angajaţi vor părăsi compania în urma opririi graduale a activităţilor lor. Surse din companie au declarat pentru Reuters că va fi redus numărul locurilor de muncă la şase fabrici din Germania ale principalului brand, VW, care are în prezent aproximativ 120.000 de angajaţi. În 2019, VW anunţase concedierea a 7.000 de angajaţi.
Reprezentanţii Volkswagen sunt, deocamdată, extrem de rezervați cu privire la acest subiect.
Nu au dorit să comenteze în privinţa costurilor, care vor depinde de numărul celor care acceptă ofertele de pensionare parţială sau anticipată. Sursele au estimat costurile la aproximativ 500 de milioane de euro. În schimb, grupul german va majora bugetul pentru pregătirea angajaţilor cu 40 milioane de euro, la 200 milioane de euro.
Planuri mari și modele mai puțin poluante
Până în 2030, Volkswagen vrea să producă aproximativ 26 de milioane de maşini integral electrice şi aproximativ şapte milioane de vehicule hibride. Grupul Volkswagen a anunţat recent că şi-a majorat investiţiile planificate în tehnologiile digitale şi vehiculele electrice până la 78 de miliarde de euro în următorii cinci ani, dintre care aproximativ 35 de miliarde euro vor fi investite în mobilitate electrică.
Profitul operaţional, excluzând elementele excepţionale legate de Dieselgate (scandalul emisiilor), a scăzut cu 45% anul trecut, la 10,6 miliarde de euro (12,83 miliarde de dolari).
Anul trecut, vânzările Volkswagen au scăzut cu 15,2%, la aproximativ 9,3 milioane de vehicule, în timp ce numărul de automobile pur electrice livrate s-a triplat, la aproape 232.000 unităţi, iar la modelele plug-in hybrid creşterea a fost de 175%, la peste 190.000 de unităţi.
Portofoliul grupului Volkswagen este format din 12 mărci, printre care automobilele VW, Audi, Porsche, Skoda, Lamborghini, Seat, Bentley şi Bugatti, dar şi camioanele MAN şi Scania.