Victoria Dacia la care nu se mai aștepta nimeni: a durat surprinzător de mult, dar are cu ce se lăuda uzina de la Mioveni

Victoria Dacia la care nu se mai aștepta nimeni: a durat surprinzător de mult, dar are cu ce se lăuda uzina de la Mioveni

Dacia continuă să fie cel mai important jucător de pe piața locală de autoturisme, dar abia acum înțelegem cât de mare este dominația gigantului de la Mioveni în raport cu alți jucători din piață.

Anul 2020 a fost poate cel mai negru pentru industria de autoturisme la nivel global. Din fericire, lucrurile au devenit semnificativ mai optimiste în 2021, chiar dacă în România a durat un pic mai mult pentru să se vadă îmbunătățirile.

Ca referință, analiștii sperau ca în primele patru luni din acest an să se atingă nivelul vânzărilor din 2020, urmând ca restul mașinilor vândute să fie ”pe plus”. În realitate, însă, au fost necesare șapte luni pentru a atinge acea valoare și, abia de acum înainte, se vor face eforturi pentru atingerea valorilor din perioada pre-pandemie.

Problema majoră a fost că pandemia și-a retras mai lent colții din țara noastră, iar în ianuarie 2021 s-au vândut doar 50% dintre autoturismele comercializate în ianuarie 2020, perioada pre-Covid-19. Până și în februarie, au intrat în circulație doar 6.987 de unități, mult sub cele 8.836 din a doua lună a anului trecut. Abia din martie, piața a reînceput să crească. În iulie s-au depășit înmatriculările din 2020.

Dacia continuă să dea tonul în România: cine este pe doi

Conform Asociației Producătorilor și Importatorilor de Automobile (APIA), cele 15.493 de autoturisme noi înmatriculate în iulie 2021, corespunzătoare unei creșteri cu 19,6%, au dus piața din primele șapte luni la 63.191 unități, cu 1% peste cele 62.566 unități din perioada ianuarie – iulie 2020.

La fel ca în fiecare an, de când se înregistrează aceste statistici în România, Dacia este pe prima poziție în clasamentul înmatriculărilor. Producătorul de la Mioveni este liderul detașat al clasamentului cu 15.035 de unități înmatriculate în primele șapte luni din 2021. Pe locul doi în România se află Skoda cu 5273 de unități vândute, în timp ce Ford ocupă poziția a treia cu 4783 de unități.

În mod surprinzător, însă, se pare că mulți români așteaptă modelele noi de Dacia pentru a se arunca la o eventuală achiziție. Nu de alta, dar Dacia a înregistrat cu o scădere cu 20,7% față de 2020, în timp ce a dezvăluit produse noi precum Logan, Sandero și Sandero Stepway, chiar dacă nu sunt toate în circulație. Pe de altă parte, înmatriculările Skoda s-au majorat cu 5,5%, iar cele ale Ford cu nu mai puțin de 41,7%.

DĂ PLAY ȘI FII MAI INFORMAT DECÂT PRIETENII TĂI
Citește și: