Victoria amară a Tesla, în 2020: producția a depășit cererea, în premieră

Victoria amară a Tesla, în 2020: producția a depășit cererea, în premieră

Spre deosebire de mulți dintre noi, compania Tesla a avut un an foarte bun în 2020. Producția a mers ca pe roate, iar interesul pentru mașini electrice este mai ridicat ca niciodată.

La început de 2021, aflăm cele mai importante statistici desprinse din 2020 pentru companii importante. În cazul Tesla, de exemplu, anul trecut a reușit să producă peste jumătate de milion de mașini electrice. Numărul exact este de 509.737 va autoturisme cu propulsie electrică ieșită de pe linia de producție înainte de finele anului.

Aproape că le-a și vândut pe toate, dar nu chiar. Dintre cele menționate mai sus, ”doar” 488.550 și-au găsit un proprietar. Aceste detalii sunt însă și mai impresionante dacă le pui în contextul performanței din 2019. Cu un an mai devreme, doar 367.500 de mașini au fost livrate de Tesla în fiecare colț al mapamondului. Nu trebuie neglijat nici faptul că 2020 a fost un an în care industria auto a fost îngenuncheată de pandemie.

Cele mai multe dintre acele mașini produse de Tesla au ieftine, 454.932. Când spunem ”ieftin” în asociere cu producătorul american, ne referim la Tesla Model 3 și Model Y. Doar 54.805 sau aproximativ 10% au fost mașini de top, Model S și Model X.

Defalcând această performanță de producție pe trimestre, este clar că Tesla a făcut progrese importante de la o lună la alta. Doar în ultimul trimestru din 2020, a produs 35% dintre toate mașinile create anul trecut. Oficialii Tesla speră ca și numărul mașinilor livrate să fi depășit 500.000 în 2020, cu mențiunea că valorile comunicate ar putea varia cu 0,5%.

Pe de altă parte, Tesla nu a intrat încă în competiție cu giganții industriei auto. Cu jumătate de milion de exemplare vândute, nu se apropie de cele 7,7 milioane vândute de grupul General Motors și nici măcar de cele 2,5 milioane de autoturisme comercializate de BMW. Cu alte cuvinte, pentru cel puțin câțiva ani, Tesla va rămâne în continuare un brand de nișă.

Citește și: