Vești proaste pentru Dacia: se întâmplă în Marea Britanie, dar situația este mai complicată pentru uzina de la Mioveni
În fiecare zi, ajung online noi informații despre performanța celor de la Dacia și, de cele mai multe ori, discutăm de vești bune. În mod regretabil, însă, nu este cazul și de această dată.
Marea Britanie trece printr-o situație foarte dificilă, deja de câteva luni. Au avut întâi probleme cu aprovizionarea bunurilor comune, iar acum sunt dificultăți mari la pompă. Din cauza Brexit și a penuriei de angajați străini, se confruntă cu o criză majoră de șoferi. Au fost nevoiți să apeleze la armată pentru a transporta combustibil la stațiile de benzină și motorină. Asta s-a întâmplat în ultimele săptămâni, iar consecințele acestei realități s-au reflectat asupra unui număr record de domenii.
Dacia, scădere de peste 26% a vânzărilor
Luna trecută, când oamenii au stat la cozi interminabile pentru a-și cumpăra benzină și motorină în Regatul Unit, prea puțini și-au mai făcut o prioritatea din achiziția de autoturisme. Ca urmare, vânzările de mașini noi au scăzut cu 34,4% luna trecută, până la pragul de 215.312 vehicule.
Dacă valoarea ți se pare mai mult decât decentă, vei fi uimit să afli că este cea mai mică din din luna septembrie în ultimii 23 de ani. În mod previzibil, nu a ajutat nici deficitul global de semiconductori și impactul pandemiei, conform anunțului din partea Asociaţiei Producătorilor şi Comercianţilor de Automobile din Regatul Unit (SMMT), transmite Reuters.
Ca referință, în luna septembrie a acestui an, în UK, Dacia a vândut 3867 de vehicule pe piața britanică, în scădere cu 26.52% față de perioada similară din 2020, când au fost înmatriculate 5263 de mașini ale brandului românesc. În contextul în care, în Marea Britanie, în aceeași perioadă a anului trecut, pandemia era mult mai gravă, este clar că criza combustibililor detaliată mai sus s-ar putea să fi jucat un rol mult mai important de această dată.
Dincolo de aceste detalii, în topul celor mai bine vândute modele în septembrie se află Tesla Model 3, Vauxhall Corsa, BMW 3 Series, Toyota Yaris şi Nissan Qashqai. „Cifrele din septembrie sunt extrem de dezamăgitoare şi arată noi dovezi ale impactului pandemiei asupra sectorului auto. Sunt necesare investiţii publice masive în facilităţi de reîncărcare, pentru a ţine pasul cu cererea în creştere pentru vehicule electrice”, a afirmat directorul general al SMMT, Mike Hawes.
Referința la mașini electrice pleacă de la procentele fiecărui tip de propulsie dintre mașinile vândute. În septembrie, cota de piaţă a vehiculelor pe benzină şi diesel s-a redus la 43,8% şi, respectiv, 5% (de la 53,8% şi, respectiv, 14,3% în septembrie 2020), în timp ce cota de piaţă a vehiculelor electrice a urcat la 15,2%, de la 6,7%.
Revenind însă la Dacia, problema nu a început de ieri de alaltăieri, ci de la finele anului trecut. Merită reținut că în perioada ianuarie-septembrie 2021, Dacia a vândut 13.267 de vehicule pe piaţa britanică, în scădere cu 19,27% faţă de perioada similară din 2020, când a înmatriculat 16.434 unităţi.