Vestea zilei din piața auto: ce au făcut românii în 2021
Pieței de autovehicule din România îi merge bine, chiar și într-un an de pandemie cum este 2021.
Potrivit datelor privind înmatriculările, piața de autovehicule din România a crescut masiv în luna august, cu aproape 40%. Aceasta este o creștere puternică de aproape 50% comparativ cu anul trecut.
Practic, ceea ce trebuie evidențiat este puterea Programului Rabla, care a creat o dependență. În prima jumătate a anului, au fost înregistrate foarte puține înmatriculări, lucru care s-a schimbat total în momentul în care a fost demarat acest program. Astfel că, apare prima explicație pentru care luna august a fost luna cu cea mai mare creștere a înmatriculărilor de vehicule.
Potrivit cifrelor oficiale, s-au înregistrat 20.981 de vehicule, cu 38,81% mai multe ca în august 2020, dintre care 16.129 au fost autoturisme, cu 5.000 mai multe decât în 2020, adică un plus de 44,56%. Autovehiculele comerciale ușoare au înregistrat o creștere de 28,34%, cu un volum de 1.689 unități.
Care au fost cele mai cumpărate mașini
Dacia continuă să fie cea mai înmatriculată mașină și în luna august, cu 6298 de mașini. Cu alte cuvinte, constructorul român reușește să-și dubleze volumul de anul trecut, când cifrele au arătat doar 3.757 de modele vândute în dreptul său. Pe locul al doilea s-a situat Hyundai, cu 1.208 autoturisme înmatriculate, cu 121% mai multe ca anul trecut. Pe locul al treilea s-a situat Toyota, cu 1.097 de unități.
Ceea ce trebuie subliniat este faptul că mărcile asiatice câștigă din ce în ce mai mult teren și, astfel, au devenit liderii pieței de autoturisme de import având creșteri mult mai mici ale volumelor vândute. VW a crescut, de exemplu, cu numai 12%, iar Renault, cu 22%.
Marii câștigători ai programului Rabla sunt, însă, modelele Dacia: Logan, cu 2.440, Duster, cu 2.295 unități, și Sandero, cu 1.466 unități, au fost preferatele românilor, în noile lor generații.
Și piața de vehicule electrice a cunoscut un puternic imbold cu ajutorul Rabla Plus, care a adus subvenții de până la aproximativ 10.000 de euro pentru fiecare mașină cumpărată. Cel mai vândut model a fost Renault Zoe, cu 72 de unități, urmat la mică distanță de Hyundai Kona, cu 71 de unități, de VW e-Up, cu 54 de automobile înmatriculate, ID.4, cu 36, și ID.3, cu 32 de unități, precum și Skoda Enyaq, cu 17 unități.