03 feb. 2021 | 10:30

Veste proastă pentru fanii Tesla: 135.000 de mașini de top, chemate în service

ACTUALITATE
Veste proastă pentru fanii Tesla: 135.000 de mașini de top, chemate în service

După o presiune deosebită din partea NHTSA, autoritatea pentru protecția consumatorului din SUA, Tesla a anunțat că va întoarce în service 135.000 de autoturisme Model S și Model X, cele mai scumpe din portofoliu.

În urmă cu aproximativ două săptămâni, scriam despre potențialul dezastru cu care urma să se confrunte compania deținută de Elon Musk. La momentul respectiv, însă, nu era clar dacă Tesla va ceda presiunii din piață și își va recunoaște greșeala sau se va ascunde după deget, riscând un eventual proces la scară largă pentru că a ignorat o problemă care se știa de mult.

Conform raportului publicat de NHTSA, problema foarte importantă și motivul pentru care ar fi bine să-ți duci autoturismul în service are legătură cu un inevitabil defect al panoului sensibil la atingere din mijlocul bordului. Tableta de dimensiuni generoase pe care o folosești pentru a interacționa cu autoturismul are mari șanse să nu mai funcționeze pe 135.000 de mașini electrice. Lista modelelor vizate include creațiile Model S realizate între 2012 și 2018, dar și Model X între 2016 și 2018.

Ca un detaliu tehnic, sunt afectate toate mașinile Tesla care au folosit un chipset grafic NVIDIA Tegra 3, dar problema este cauzată de memoria eMMC de 8GB. În momentul în care aceea se uzează, riști să nu mai ai acces la funcții precum camera din spate a mașinii, funcția de dezghețare a parbrizului, dar și la semnalizatoare.

Procesul de întoarcere în service va fi declanșat în mod oficial începând cu 30 martie. La fel ca în cazul programului din luna noiembrie a anului trecut, tehnicienii Tesla vor înlocui gratuit plăcile afectate. Ca referință, problema sesizată de NHTSA și conștientizată de Tesla cu chiu, cu vai ar trebui să apară în mod uzual după ce folosești autoturismul pentru o perioadă de 5-6 ani.

Nu este prima oară când Tesla își întoarce în service multe dintre mașinile sale scumpe. Un anunț similar a fost făcut la începutul anului trecut, când niște șuruburi de la transmisie s-au corodat.

La 11 ani am instalat primul meu Windows 95, iar la 14 ani mi-am cumpărat o rachetă de Pentium la 133 MHz cu 128 MB RAM si hard disk de 160 MB. După bacalaureat m-am angajat, timp de mai bine de trei ... vezi toate articolele