Vehiculele electrice pot provoca și probleme: ce se întâmplă cu forța de muncă din Italia
Tranziția către mașinile electrice ar putea pune în pericol 60.000 de locuri de muncă în Italia, a declarat unul dintre principalele sindicate ale metalurgiștilor din țară.
Mai mult, acesta a cerut guvernului să susțină un sector care este „copleșit de schimbări”.
Analiștii spun că sectorul auto din Italia ar putea fi afectat mai greu decât în altă parte din cauza dimensiunii medii-mici a firmelor din țară și a amplorii investițiilor necesare pentru a se conforma cu planul climatic „Fit-For-55” al Uniunii Europene de reducere a emisiile de gaze cu efect de seră cu 55% față de nivelurile din 1990 până în 2030.
Sindicatele și lobby-ul de afaceri al Italiei, Confindustria, deopotrivă au spus că multe țări mici și mijlocii ar putea fi forțate să se închidă dacă guvernul nu oferă scutiri fiscale și stimulente pentru sector.
O problemă importantă
„În pofida plângerilor și solicitărilor din partea sindicatelor și companiilor, în legea bugetului guvernul nu a inclus nicio intervenție pentru a sprijini un sector copleșit de schimbările cauzate de tranziția energetică și verde”, a declarat Ferdinando Uliano, șeful sindicatului FIM CISL. și Stefano Boschini, șeful FIM CISL pentru sectorul auto, au declarat într-un comunicat.
Un grup de asociații din industrie pentru sectorul auto a emis o declarație prin care se plânge de lipsa de sprijin în legea bugetului și în planul Italiei de redresare post-pandemie.
Înalții oficiali ai FIM CISL au îndemnat guvernul să creeze un fond pentru protejarea lucrătorilor și a întreprinderilor mici și mijlocii, adăugând că sunt necesare stimulente pentru a încuraja achiziționarea de mașini electrice și hibride și reînnoirea parcurilor auto ale administrațiilor publice.
FIM CISL a cerut, de asemenea, autorităților să definească avantajele și condiții pentru a atrage investiții de la grupuri multinaționale, inclusiv Vitesco Technologies, Bosch și Denso.
Lanțul de aprovizionare auto din Italia angajează 278.000 de lucrători direcți și indirecți și reprezintă 6,2% din produsul intern brut, spune asociația auto din țară ANFIA.