22 nov. 2021 | 16:25

Vehiculele electrice pot provoca și probleme: ce se întâmplă cu forța de muncă din Italia

ACTUALITATE
Vehiculele electrice pot provoca și probleme: ce se întâmplă cu forța de muncă din Italia

Tranziția către mașinile electrice ar putea pune în pericol 60.000 de locuri de muncă în Italia, a declarat unul dintre principalele sindicate ale metalurgiștilor din țară.

Mai mult, acesta a cerut guvernului să susțină un sector care este „copleșit de schimbări”.

Analiștii  spun că sectorul auto din Italia ar putea fi afectat mai greu decât în ​​altă parte din cauza dimensiunii medii-mici a firmelor din țară și a amplorii investițiilor necesare pentru a se conforma cu planul climatic „Fit-For-55” al Uniunii Europene de reducere a emisiile de gaze cu efect de seră cu 55% față de nivelurile din 1990 până în 2030.

Sindicatele și lobby-ul de afaceri al Italiei, Confindustria, deopotrivă au spus că multe țări mici și mijlocii ar putea fi forțate să se închidă dacă guvernul nu oferă scutiri fiscale și stimulente pentru sector.

O problemă importantă

„În pofida plângerilor și solicitărilor din partea sindicatelor și companiilor, în legea bugetului guvernul nu a inclus nicio intervenție pentru a sprijini un sector copleșit de schimbările cauzate de tranziția energetică și verde”, a declarat Ferdinando Uliano, șeful sindicatului FIM CISL. și Stefano Boschini, șeful FIM CISL pentru sectorul auto, au declarat într-un comunicat.

Un grup de asociații din industrie pentru sectorul auto a emis o declarație prin care se plânge de lipsa de sprijin în legea bugetului și în planul Italiei de redresare post-pandemie.

Înalții oficiali ai FIM CISL au îndemnat guvernul să creeze un fond pentru protejarea lucrătorilor și a întreprinderilor mici și mijlocii, adăugând că sunt necesare stimulente pentru a încuraja achiziționarea de mașini electrice și hibride și reînnoirea parcurilor auto ale administrațiilor publice.

FIM CISL a cerut, de asemenea, autorităților să definească avantajele și condiții pentru a atrage investiții de la grupuri multinaționale, inclusiv Vitesco Technologies, Bosch și Denso.

Lanțul de aprovizionare auto din Italia angajează 278.000 de lucrători direcți și indirecți și reprezintă 6,2% din produsul intern brut, spune asociația auto din țară ANFIA.