Unul dintre cei mai mari retaileri din România intră în cursa globală de combatere a poluării. Ce măsuri a pregătit pentru clienți
Kaufland, unul dintre cei mai puternici jucători pe piața de retail din România, a făcut un anunț care vizează toți clienții. Va elimina de pe rafturile sale multe sortimente de produse din plastic, ca parte a unei strategii de combatere a poluării.
Potrivit unui anunț al companiei, Kaufland și-a stabilit noi obiective de reducere a plasticului de unică folosință.
Conform noii strategii de combatere a poluării, compania își propune să folosească plastic reciclat în proporție de 20% în toate ambalajele de plastic ale mărcilor proprii până în 2025, și să susțină astfel o economie circulară sustenabilă.
Tot ca parte a acestei strategii, Kaufland România anunță eliminarea intergrală a plasticului negru din ambalajele produselor marcă proprie, până la finalul anului 2021.
„Deși reciclabil, plasticul negru reprezintă o provocare în ciclul integral de reutilizare, fiind mai dificil de detectat de tehnologia de sortare utilizată în instalațiile comune de reciclare. Procesul ar putea fi simplificat considerabil prin noi procese de detecție, care să poată separa deșeurile de plastic negru la un nivel industrial ridicat. Cu toate acestea, obiectele negre de diferite tipuri de plastic sunt amestecate, iar separarea lor manuală ar consuma resurse considerabile de timp.
Prin urmare, Kaufland România a luat decizia să elimine plasticul negru din toate ambalajele sale pentru mărcile proprii până la sfârșitul anului 2021, optimizând astfel tot procesul de reciclare”, a transmis gigantul retailer.
Pentru companie, sustenabilitatea este prioritară
,,Suntem o companie pentru care sustenabilitatea este prioritară, considerăm că este de datoria noastră să oferim un exemplu de grijă pentru mediu și să milităm pentru un circuit de consum responsabil. Această măsură ne ajută atât în efortul general de a reduce consumul de plastic de unică folosință, cât și în promovarea întregului proces de reciclare, prin eliminarea totală a unei categorii de plastic”, declară Valer Hancaș, Director Comunicare și Corporate Affairs Kaufland România.
Decizia luată de Kaufland vine în contextul în care membrii comunităților științifice din întreaga lume își intensifică avertismentele cu privire la urgența climatică. De asemenea, Guvernele lumii și-au asumat obiective strategice clare privind combaterea poluării și diminuarea volumului de gaze cu efect de seră, responsabile pentru încălzirea globală.