Twitter se transformă într-un fel de Patreon: ce este Super Follows, cine are acces
Twitter e tot mai aproape să vină cu funcția „Super Follows”, una care ar transforma platforma într-un fel de Patreon. Iată despre ce e vorba.
Twitter caută să împrumute tot mai tare din domeniul de business al Patreon și e pe cale să lanseze funcția „Super Follows”. E vorba de o funcție prin care le va permite unor utilizatori să monetizeze de pe urma activității lor de pe platformă, dar rețeaua ar putea urmări, la rându-i, să genereze noi venituri din diverse comisioane și taxe.
Pe scurt, creatorii s-ar putea folosi de contul de Twitter pentru a face bani în plus. Grație funcției de Super Follows pot selecta categorii de genul „doar pentru adulți” și „reality TV” și pot partaja materiale de pe alte platforme precum OnlyFans și Twitch.
Twitter, aproape să se transforme în Patreon
Există, însă, mai multe condiții pentru utilizatorii care vor să se folosească de funcția Super Follows.
Creatorii de conținut trebuie să aibă împlinită vârsta de 18 ani, să aibă peste 10.000 de urmăritori și să fi postat de cel puțin 25 de ori în ultimele 30 de zile. Cu alte cuvinte, trebuie să aibă o prezență vizibilă pe platformă și un public-țintă deja format.
Deocamdată, totul rămâne la stadiul de zvon, din moment ce Twitter a refuzat să comenteze informația. Compania nici nu a confirmat, nici nu a infirmat apariția noii funcții. Dar o astfel de mișcare n-ar fi deloc surprinzătoare.
Rețeaua de socializare a făcut pași în direcția monetizării în ultima perioadă. A venit cu funcția Tip Jar, care permite donații, a introdus abonamentele Blue și oferă chiar și un serviciu meteo. Super Follows e o funcție care ar veni oarecum natural.
În cazul funcției Tip Jar, care-ți permite să lași bacșiș creatorilor pe care-i urmărești, plățile se fac prin Patreon, PayPal şi Venmo, iar Twitter anunța că nu va percepe comisioane. E valabilă doar pentru anumiți utilizatori. Nu e clar dacă la Super Follows va fi tot așa.
Numărul celor care au cont pe Twitter și sunt denumiţi „monetizabili” (adică au fost expuşi la cel puţin o reclamă într-o zi) s-a cifrat la 199 de milioane în primul trimestru al acestui an, cu un milion mai puţin decât previziunile analiştilor.