Twitter îți permite să lași bacșiș celor pe care-i urmărești: cum funcționează funcția Tip Jar

Twitter îți permite să lași bacșiș celor pe care-i urmărești: cum funcționează funcția Tip Jar

Tot mai multe platforme le permit creatorilor de conținut să-și monetizeze munca de acolo. Și Twitter s-a înscris pe această listă.

Twitter a lansat o nouă funcție denumită Tip Jar – ceea ce în română s-ar traduce ”borcanul cu bacșișuri”.  E o funcție care le permite creatorilor de conținut să primească bani de la urmăritorii lor, sub formă de donații. E, practic, ceea ce poți face acum pe YouTube, spre exemplu, la sesiunile live ale creatorilor pe care-i urmărești.

Deocamdată, funcție e disponibilă doar pentru anumiți creatori.

Dacă lucrurile merg bine, ar putea fi extinsă la toată lumea.

Twitter îți permite să lași bacșiș

Platforma susține că pregătește lansarea de abonamente cu plată pentru conturile favorite ale utilizatorilor, care vor conţine avantaje şi privilegii pentru abonaţi.

„Este prima etapă din planul nostru de a crea noi modalităţi pentru a oferi şi a primi sprijin pe Twitter – prin intermediul banilor”, au precizat reprezentanţii platformei.

Cum spuneam, funcția nu e disponibilă deocamdată pentru toată lumea. În acest program-pilot se regăsește doar un grup limitat de persoane, creatori de conţinuturi, jurnalişti, experţi şi ONG-uri pot să adauge funcţia „Tip Jar” în profilul lor.

„Voi sunteţi cei care conduc conversaţia pe Twitter şi noi ne dorim ca voi să puteţi să îi susţineţi cu uşurinţă pe unii şi pe alţii dincolo de comenzile Follow, Retweet şi Like, opţiunile clasice de distribuire şi apreciere a mesajelor publicate pe această reţea de socializare”, arată Twitter.

Plățile se fac prin Patreon, PayPal şi Venmo, iar Twitter anunță că nu va percepe comisioane. E strategia cu care se laudă și Clubhouse.

Reţeaua de socializare doreşte să îşi diversifice sursele de venituri dincolo de sfera publicităţii, precum şi opţiunile de generare de bani cu scopul de a îi fideliza pe influenceri.  Numărul utilizatorilor zilnici denumiţi „monetizabili” (care au fost expuşi la cel puţin o reclamă într-o zi) s-a cifrat la 199 de milioane în primul trimestru al acestui an, cu un milion mai puţin decât previziunile analiştilor.

E clar că e nevoie, așadar, de o schimbare.

DĂ PLAY ȘI FII MAI INFORMAT DECÂT PRIETENII TĂI
Citește și: