Gigantul auto care nu va difuza reclame despre JO de la Tokyo: de ce a luat această decizie

Gigantul auto care nu va difuza reclame despre JO de la Tokyo: de ce a luat această decizie

Unul dintre sponsorii JO de la Tokyo, producător auto, a decis să nu difuzeze reclame despre eveniment. Motivul e legat de percepția publicului.

Jocurile Olimpice de la Tokyo au loc într-un context încă tensionat, cauzat de pandemia de coronavirus. Evenimentul nu are susținerea populației, cetățenii niponi fiind de părere că această ediție ar fi trebuit amânată.

În consecință, Toyota, unul dintre sponsorii evenimentului sportiv, a decis că nu va difuza la televiziune reclame legate de această competiție.

Toyota nu va difuza reclame legate de JO de la Tokyo

Decizia vine după ce sondaje recente au arătat repulsia cetățenilor față de evenimentul sportiv. Două treimi dintre japonezi nu cred că pot fi organizate jocuri sigure în timpul pandemiei Covid-19. CEO-ul Toyota Motor Corp, Akio Toyoda, nu va participa la ceremonia de deschidere, a scris ziarul Yomiuri, tocmai pentru a respecta opinia cetățenilor.

Aproximativ 60 de companii japoneze, care au plătit mai mult de trei miliarde de dolari pentru drepturi de sponsorizare la Jocurile Olimpice amânate din 2020, se confruntă acum cu dilema dacă își leagă sau nu brandurile de un eveniment care nu a reușit să obțină un sprijin popular puternic.

Două treimi dintre japonezi se îndoiesc că țara poate găzdui JO în condiții de siguranță, pe fondul unui nou val de infecții cu noul coronavirus, potrivit unui sondaj publicat de cotidianul Asahi, cu doar patru zile înainte de ceremonia de deschidere de la Tokyo. În sondaj, 68 la sută dintre respondenți și-au exprimat îndoielile cu privire la capacitatea organizatorilor Jocurilor Olimpice de a controla infecțiile cu Sars-CoV-2, iar 55 la sută au fost împotriva organizării competiției.

Trei sferturi din cele 1.444 de persoane care au participat la sondajul telefonic au declarat că sunt de acord cu decizia de a interzice prezența spectatorilor în tribune la probele olimpice.

Pe măsură ce cazurile de Covid-19 cresc în Tokyo, oraș aflat sub cea de-a patra stare de urgență, a crescut îngrijorarea publicului că organizarea unui eveniment cu zeci de mii de sportivi, oficiali și jurnaliști străini ar putea accelera rata de infectare în capitala Japoniei și ar putea aduce mai multe variante infecțioase sau mortale ale virusului.

Președintele Comitetului Olimpic Internațional, Thomas Bach, speră că publicul japonez va fi favorabil Jocurilor Olimpice (23 iulie-8 august) odată cu începerea competiției și după ce sportivii japonezi vor începe să câștige medalii.

DĂ PLAY ȘI FII MAI INFORMAT DECÂT PRIETENII TĂI
Citește și: