Toyota uimește cu această nouă tehnologie: ce baterii pune pe noile modele hibrid și electrice
Toyota vine cu un nou tip de baterie pe care vrea să o folosească pe modelele noi. Prius C se va bucura de noua tehnologie.
Toyota schimbă regulile în industria auto, odată cu anunțarea celei de-a doua generații a modelului Prius C. E vorba de aceeași mașină vândută sub numele Aqua pe piața din Japonia și înrudită cu Yaris.
Japonezii au venit cu primele informații legate de modelul ce ar putea fi lansat în 2023. Noul automobil se remarcă printr-o nouă generație de baterii, fiind primul automobil echipat cu baterii nichel-hidrogen bipolare de înaltă performanță. Toyota spune că noul Aqua a fost gândit pentru a îndeplini misiunea companiei de a „introduce practicabilitatea sustenabilă a vehiculelor”.
Noi baterii pentru modelele Toyota
Japonezii vor să ducă lucrurile mai departe, mai ales că au văzut că au avut succes cu acest model. Prima generație a modelului Aqua s-a vândut în 1,87 milioane de exemplare, la nivel global și a contribuit la reducerea emisiilor de CO2 cu 12,4 milioane de tone, potrivit calculelor Toyota.
Noul sistem care combină un motor de 1,5 litri pe benzină, în ciclu Atkinson, cu un motor electric de 59 kW pe față și un motor de 3,9 kW pe spate, printr-o cutie eCVT, are un consum de carburant extrem de mic, declarat la 2,79 litri/100 km de producător.
Sistemul de propulsie este unul hibrid clasic, fără încărcare la priză, ci cu recuperarea energiei la frânare. Dar chiar dacă nu se încarcă de la rețea, noul Aqua furnizează curent electric, la 100V și cu o putere de 1,5kW, având în același timp un mod de furnizare de energie în situații de urgență, pentru locuință.
Noutatea o reprezintă, însă, tipul bateriei. Este o baterie nichel-hidrogen bipolară, care are o capacitate dublă față de generația anterioară, oferind un răspuns mai rapid, accelerații mai line, încă de la viteze mici. A crescut astfel și capacitatea de a propulsa mașina exclusiv electric, pe distanțe mai mari. Toyota Aqua a fost dezvoltată pe aceeași platformă TNGA (GA-B) pe care a fost construit noul Yaris, având același sistem de propulsie cu acesta.
De asemenea, noile modele Toyota vin echipate cu pedala de accelerație Comfort Pedal, care funcționează similar cu cea utilizată de Nissan pe modelele sale electrice. Aceasta combină accelerația și frânarea pe aceeași pedală, activând recuperarea energiei încă de la ridicarea piciorului de pe accelerație.