Toți șoferii și-au pus mâinile în cap când au auzit asta. Se întâmplă acum la pompă cu benzina și motorina
Șoferii din România nu primesc vești prea bune, iar anunțul îi vizează pe cei care conduc mașini pe benzină și motorină.
Șoferii au de ce să fie supărați la început de săptămână. Prețurile la benzină și motorină se duc din nou în sus, din cauza faptului că prețul petrolului s-a dus la un nou record. Preţurile la țiței au crescut până cel mai ridicat nivel din ianuarie 2020 și până în zilele noastre.
Cererea a început să-și revină și asta se vede în prețurile de la pompă.
Anunț pentru șoferii cu mașini pe benzină și motorină: ce se întâmplă la pompă
Șoferii au motive de îngrijorare în următoarea perioadă. Prețul petrolului a urcat la cel mai ridicat nivel din ianuarie 2020, cotaţia barilului de petrol Brent din Marea Nordului depăşind 60 de dolari, în urma reducerii livrărilor de către producătorii importanţi şi a speranţelor că măsurile de sprijin a economiei SUA vor stimula cererea, transmite Reuters.
La bursa ICE Futures din Londra, cotaţia barilului de petrol Brent din Marea Nordului a urcat cu 1,2%, la 60,03 dolari, cel mai ridicat nivel din ianuarie 2020. La bursa New York Mercantile Exchange (Nymex), cotaţia barilului de petrol ”light sweet crude” a crescut cu 1,1%, la 57,49 dolari, de asemenea cel mai ridicat nivel din ianuarie 2020.
„Preţul petrolului revine aproape de nivelul de dinaintea pandemiei de coronavirus (COVID-19). Sprijinul pare solid, iar reducerea producţiei a ajutat preţurile”, a apreciat Norbert Rücker, analist la banca elveţiană Julius Baer.
De asemenea, preţul petrolului este sprijinit de deprecierea dolarului. Investitorii urmăresc cu atenţie noile măsuri de sprijin a economiei SUA, care ar urma să fie adoptate de Congres luna aceasta. În ianuarie, Arabia Saudită, cel mai mare exportator global de ţiţei, a fost de acord, după discuţiile din cadrul grupului OPEC+ (compus din Organizaţia Statelor Exportatoare de Petrol şi alţi mari producători), să facă reduceri suplimentare voluntare ale producţiei, de un milion de barili de petrol pe zi (bpd) în februarie şi martie.
În condiţiile extinderii pandemiei de coronavirus (COVID-19) şi înăspririi restricţiilor, cererea de ţiţei scade, iar producătorii încearcă să sprijine preţurile prin reducerea producţiei. Începând din luna ianuarie 2017, ţările din OPEC+ au redus producţia pentru a susţine preţurile şi a diminua supra-oferta, iar la mijlocul anului trecut au adoptat o reducere record a producţiei, cu 9,7 milioane barili pe zi, în contextul în care pandemia de COVID-19 a afectat cererea de benzină şi combustibil pentru avioane.