Tot ce știm despre Stellantis, compania mamă a Opel, Peugeot, Chrysler sau Citroen
FCA și PSA Group au finalizat fuziunea anunțată în 2020, creând Stellantis, acum al patrulea cel mai mare producător de automobile din lume în volum.
Stellantis este operatorul a 14 mărci diferite, inclusiv Chrysler, Fiat, Jeep, Ram, Peugeot și Citroën.
Fuziunea a permis celor două companii să reducă prețurile pentru cercetare și dezvoltare, în special pe măsură ce companiile se îndreaptă spre electrificare. Acum, sub umbrela Stellantis se află Chrysler, Dodge, Jeep, Ram, Fiat, Alfa Romeo, Abarth, Lancia și Maserati parte a portofoliului FCA, precum și Citroën, DS, Opel, Peugeot și Vauxhall parte a PSA.
Stellantis are sediul central la Amsterdam și își dezvoltă centre de operațiuni în Franța, Italia și Statele Unite. CEO-ul Stellantis, Carlos Tavares, fostul CEO al PSA, a declarat într-o conferință de presă că „această fuziune va permite celor două companii să-și combine forțele pentru a crea mașini extrem de eficiente, precum și pentru a oferi diferitelor mărci posibilitatea de a reveni și de a crește”.
Viitorul celor 14 branduri
În loc să ia decizii imediate, Tavares acordă liderilor de marcă 10 ani, timp în care vor avea finanțare, împreună cu șansa de a construi și de a realiza o viziune pe termen lung. „Îi iubim pe toți”, a spus Tavares despre mărci. „Nu ucizi ceea ce iubești.”
Șefii subsidiarelor vor avea oportunitatea de a „planifica diferite lansări de produse și diferite tehnologii pentru a face să crească marca sau să revină la brand și să creeze valoare pentru companie, astfel încât să aibă șansa”, a mai adăugat Tavares.
De asemenea, acesta este de părere că această decizie, de a acorda un deceniu pentru a-și pune planurile în aplicare, este unică în industrie.
„Câți CEO au posibilitatea unei finanțări de 10 ani pentru tehnologie și produse pentru a organiza creșterea? Asta le oferim, astfel încât să aibă șanse. Dacă vor câștiga, vom aplauda. Dacă vor pierde, atunci vom vedea ce facem”, a continuat șeful Stellantis.