Stellantis nu cedează în fața crizei de microcipuri: cărui sector se dedică

Stellantis nu cedează în fața crizei de microcipuri: cărui sector se dedică

Cu toate că semiconductorii lipsesc cu desăvârșire, Stellantis își propune să domine un anume sector al industriei auto.

Chiar dacă industria auto trece printr-o criză fără precedent, conglomeratul auto, Stellantis, pune mașinile electrice înaintea vehiculelor cu motor cu combustie, pe măsură ce consumatorii sunt tot mai atrași de această nou tip de vehicule.

„Vom continua să gestionăm toate grupurile de propulsie împreună, dar vehiculele electrice sunt pe primul loc”, a declarat Anne-Lise Richard, șefa de e-mobilitate a lui Stellantis, într-un interviu la Milano. „Vedem mai mulți clienți care sunt dispuși să cumpere vehicule electrice acum.”

Cererea de vehicule electrice s-a majorat în special în Europa, unde stimulentele guvernamentale generoase au făcut ca modelele să fie atractive față de mașinile tradiționale.

În timp ce programele oferite variază de la țară la țară, cumpărătorii din Germania se pot aștepta să economisească până la 9.000 de euro din prețul întreg al unei mașini complet electrice.

Noua strategie s-ar putea să fie cea câștigătoare

Stellantis, format din fuziunea PSA Group și Fiat Chrysler în acest an, cheltuie 30 de miliarde de euro pe vehicule electrice și software pentru a concura cu Volkswagen, Tesla sau Renault.

„Această perioadă de transformare este o oportunitate minunată de a reseta ceasul și de a începe o nouă cursă”, a declarat CEO-ul Stellantis, Carlos Tavares. „Grupul este la viteză maximă în călătoria sa de electrificare.”

Strategia va fi susținută de construcția a cinci fabrici de baterii în Europa și America de Nord, pe măsură ce producătorul de automobile se pregătește să câștige cât mai mult capital pe acest sector al industriei auto.

Stellantis a declarat că vizează peste 70 la sută din vânzările din Europa și peste 40 la sută în SUA să fie vehicule cu emisii reduse, fie electrice sau hibrid electrice, până în 2030. Modelele electrificate au reprezentat 14% din livrările Stellantis în Europa și 4% în S.U.A.

Citește și: