Topul celor mai urâte mașini din lume
În fiecare an, industria de automobile creează o serie de noi modele. Atât de multe apar încât, inevitabil, unele arată mult mai ciudat decât altele. Desigur, există o şansă ca unele dintre ele să aibă un aspect retro, dar asta după 50 de ani. Pentru celelalte însă soarta va fi destul de crudă, ele rămânând doar nişte proiecte lipsite de inspiraţie, astfel că își câștigă un loc în topul celor mai urâte mașini din lume.
Află ce automobile se află în topul celor mai urâte mașini din lume
Unele capătă simpatia publicului tocmai datorită felului ciudat în care arată. Nu știm însă câți domni își invită iubitele la întâlnire într-o astfel de mașină. Se pare că nu toată lumea se bazează exclusiv pe simțul umorului.
Pontiac Aztek (2001)
Aztek este poate una dintre cele mai urâte maşini din istorie. Faţa şi spatele sunt prea mici, în comparaţie cu restul maşinii, iar bara de protecţie seamănă cu un coş de gunoi. General Motors nu l-a ţinut prea mult pe Aztek în gama Pontiac, în 2005 acesta fiind scos de pe piaţă. Design-ul bazat pe linii unghiulare foarte pronunțate, la care adăugăm priza de aer absolut inutilă de pe capotă și farurile i-au făcut pe american să-l dea uitării foarte repede.
Citroen Ami (1961)
Particularitatea acestei berline tricorp e constituită de luneta inversată. Ami se adresază cu prioritate femeilor moderne, catalogul produsului din acea vreme titrând: ”Pour vous, Madame” (Pentru dumneavoastă doamnă).
Nissan S Cargo (1989)
Pare o încrucişare între un submarin şi VW Beetle. Multe din aceste modele au fost cumparate de firme care produceau pizza pentru a fi folosite ca maşini pentru livrare.
Fiat Multipla (1998)
Nu puţini au fost cei care au spus că aceasta este cea mai urâtă maşină din lume. Partea din faţă este inconfundabilă. Când a fost lansat, în 1998, Fiat Multipla a produs ceva agitaţie. În ciuda faptului că era o maşină decentă din multe puncte de vedere, înfăţişarea stranie a alungat pur şi simplu cumpărătorii. Până şi cei de la Fiat au fost pregătiţi să mărturisească faptul că nu este tocmai o maşină atrăgătoare.
Sebring-Vanguard CitiCar (1974)
Vanguard CitiCar este o maşină care a apărut în anii 70 ca o soluţie la problema crizei petrolului, iar scopul ei era să devina un mijloc de transport pentru cei care făceau naveta. Primul model era alimentat de baterii şi un motor de 3,5 de CP. Greutatea de 400 kilograme făcea ca maşina să atingă o viteză maximă de doar 25 km/oră.
PT Cruiser (2002)
Cu aproape 9 ani de producţie, PT Cruiser a fost un model longeviv, poate şi datorită faptului că singurul concurent al său, Chevrolet HHR a apărut pe piaţă abia în 2006. După un început de carieră promiţător, când s-au vândut aproape 145.000 de unităţi anual, fiind necesară asamblarea lui şi în Europa, Chrysler PT Cruiser s-a comercializat în 2008 în puţin peste 50.000 de exemplare, încetarea producţiei fiind iminentă. Nu ştim dacă la aceasta a contribuit şi aspectul său exagerat de retro pentru vremurile moderne.
Chevrolet SSR (2003)
Chevrolet SSR nu s-a ridicat la aşteptările publicului, mai ales că încă de la început maşina a fost supra-evaluată ca preţ şi putere. Motorul lui SSR a fost îmbunătăţit, la un moment dat ajungând la un V8 de 6 llitri şi 390 de CP, cu optiunea de a trece şi la transmisia manuală. Modificările însă nu au fost suficiente şi producţia modelului a fost oprită.
Nissan Juke (2010)
Design-ul maşinii i-a oferit din start un statut de „love it or hate it”, dar cum o maşină înseamnă mult mai mult decât o formă de caroserie, Nissan Juke merită mai multă atenţie, motiv pentru care a intrat în topul celor mai urâte mașini din lume.
Nissan Cube (1998)
Gurile rele din domeniul auto spun că Nissan Cube arată ca un ”ardei umplut”, şi, oricât de bine intenţionaţi am fi, nu putem să le contrazicem. Forma pătrățoasă a mașinii ne duce cu gândul și la o cutie pe patru roți. Mașina lansată pe piața din Statele Unite în 2009 a fost multă vreme ținta ironiilor americanilor. Deși a fost lansată și în Europa în 2011, din pricina “succesului” înregistrat, Nissan Cube se mai vinde doar în Japonia.
SsangYong Actyon (2005)
Că designul este oarecum neinspirat sau că intră în contradicţie cu ceea ce reprezintă cultura designului unui SUV în Europa, aici lucrurile sun discutabile. Un lucru rămâne cert: Actyon este o prezenţă aparte pe şosele, care o scoate sigur din anonimat.