TikTok reduce la zero eforturile Apple de a-ți spori securitatea: nu vei mai putea folosi serviciul dacă refuzi
În teorie, Apple va spori semnificativ securitate datelor tale private de pe mobil începând cu luna viitoare. În practică, giganți precum TikTok au descoperit cum să înșele sistemul.
Deja de câteva luni, se discută de intenția celor de la Apple de a obliga fiecare dezvoltator de aplicații să-ți ceară acordul explicit pentru a-ți urmări comportamentul pe mobil și a-l monetiza prin reclame personalizate. Facebook a făcut și o campanie publicitară pentru a te convinge că este ”spre binele tău” să știe și când bei apă.
Deși opțiunile de securitate sporită vor intra în vigoare în curând, TikTok a găsit deja tertipul pentru a le ignora cu entuziasm. Dacă nu ești de acord cu reclamele personalizate pe rețeaua socială începând cu 15 aprilie, nu vei mai avea acces la serviciul pe care îl oferă. Cu alte cuvinte, fie accepți că tu ești produsul și face bani de pe urma ta cu cât știe mai multe compania din spate despre tine, fie renunți la TikTok.
În acest scop, unii utilizatori ai serviciului au început deja să vadă o notificare prin care li se atrage atenția că ”setările tale se vor schimba, iar reclamele pe care le vei vedea s-ar putea să înceapă să se bazeze pe ce faci pe TikTok”.
Schimbarea în sine nu este neapărat revoluționară, având în vedere că Twitter, Facebook și Instagram au inițiative similare. Se va schimba totuși ceva. Fără acordul tău explicit, nicio aplicație sau rețea socială nu-ți va putea urmări activitatea în afara aplicației omonime. În consecință, Facebook nu-ți va mai putea oferi reclame în funcție de cei ai căutat pe Google, iar Instagram nu ți le va mai putea personaliza în funcție de activitatea ta pe TikTok, de exemplu.
În teorie, lucrurile se vor schimba în curând când vine vorba de reclame pe mobile, dar efortul multora este semnificativ pentru ca acea schimbare să fie infimă spre inexistentă.