Domeniul-surpriză pe care-l atacă gigantul din spatele TikTok: cum vrea ByteDance să facă și mai mulți bani

Domeniul-surpriză pe care-l atacă gigantul din spatele TikTok: cum vrea ByteDance să facă și mai mulți bani

Compania chineză ByteDance, gigantul din spatele fenomenului TikTok, vrea să facă și mai mulți bani. Succesul colosal i-ar putea face pe asiatici să reușească și într-un alt domeniu.

TikTok a devenit rețeaua care amenință deja alți grei din industrie precum Facebook și Instagram. Are marele avantaj că prinde foarte repede în rândul tinerilor, iar generațiile care vin din urmă au acces mult mai repede la noile tehnologii. Practic, sunt crescute în contextul trasat de giganții digitali.

ByteDance vrea să se extindă și dincolo de fenomenul TikTok, care i-a adus faimă și succes din filmulețe scurte și tot felul de provocări mai mult sau mai puțin copilărești. De-a lungul anilor trecuți, compania a tot încercat să-și diversifice sursele de venituri și să monetizeze și mai mult de pe urma sutelor de milioane care folosesc TikTok. Câștigurile din publicitatea vândută pe platformă nu mai sunt de ajuns.

Acum, trece la alt nivel.

Compania-mamă a TikTok atacă industria de gaming

Industria de gaming e una uriașă în China și atunci ByteDance are marele avantaj că are tot ce-i trebuie acasă. Piața chineză e cea mai mare când vine vorba de jocuri video, cu venituri de aproape 41 de miliarde de dolari generate în 2020, scrie TechCrunch. Prin comparație, Statele Unite figurează cu aproape 37 de miliarde de dolari, potrivit firmei de cercetare Newzoo.

E clar, așadar, de ce gigantul din spatele TikTok vede o oportunitate de extindere a business-ului în această zonă.

E adevărat și că mediul e foarte competitiv. Tencent și NetEase domină aproape totul, dar ByteDance își încearcă norocul cu Nuversegame, un site care anunță divizia de business în zona jocurilor.

Se testează terenul deja de câțiva ani, perioadă în care compania chineză a angajat mai mulți oameni care au trecut inițial și pe la BAT – acronimul folosit pentru a identifica cele trei companii gigant Baidu, Alibaba și Tencent. Pachetele salariale oferite ar fi extrem de tentante, motiv pentru care ByteDance a reușit să aducă oameni extrem de bine pregătiți pe zona lor.

Cu pași mici

ByteDance are deja câteva studiouri de gaming în China și o echipa impresionantă de 3.000 de oameni care lucrează la divizia sa. Prin comparație, 37 Interactive, a treia cea mai mare companie chineză din domeniu, are 4.000 de angajați și activează pe piață de mai bine de 10 ani. Un deceniu în care și-a consolidat business-ul, așadar.

Iar ByteDance vrea să atace cu resurse aproape similare adunate într-o perioadă mult mai scurtă de timp. Chinezii n-au comentat deocamdată informația referitoare la intrarea pe piața jocurilor și, prin urmare, nu există multe detalii legate de modul concret în care o va face.

Dar e clar că diversificarea veniturilor e o strategie. TikTok poate fi azi pe val și mâine se poate prăbuși.  Din acest punct de vedere, chinezii nu vor să-și pună toate merele în același coș.

Din 2018 încoace, compania-mamă a TikTok a investit în nu mai puțin de 11 companii de gaming. E clar că-și dorește ca banii să nu fi fost aruncați pe fereastră și toate eforturile să fi fost în zadar.

DĂ PLAY ȘI FII MAI INFORMAT DECÂT PRIETENII TĂI
Citește și: