Tesla se descurcă și fără ajutor din partea statului: ce se întâmplă cu fabrica sa europeană
Producătorul de vehicule electrice le-a spus autorităților germane că nu va căuta subvenții pentru site-ul de producție de baterii de lângă Berlin.
Tesla va renunța la un ajutor de stat de 1,14 miliarde de euro pentru fabrica pe care o construiește în Germania, deoarece a decis să încerce să producă un nou tip de baterie în Texas.
Producătorul de vehicule electrice a lucrat la așa-numitele celule de baterie 4680 la un site din apropierea fabricii sale de mașini din Fremont, California. CEO-ul Elon Musk a declarat anul trecut că, după ce compania a demonstrat că le poate produce pe o linie pilot de asamblare acolo, le va produce la scară la fabrica pe care a construit-o în afara Berlinului.
Acest lucru a făcut ca Tesla să fie eligibilă pentru a primi fonduri publice din Germania, ca parte a inițiativei Important Project of Common European Interest a Uniunii Europene, care sprijină primele implementări industriale de proiecte de baterii în statele membre.
Tesla nu are nevoie subvenții
Acum că Tesla a schimbat treptele și continuă să producă 4680 de celule la fabrica sa în construcție din Austin, Texas, nu mai este eligibilă pentru bani, potrivit unei surse, care a cerut să nu fie identificată discutând despre informații private.
„Tesla a fost întotdeauna de părere că toate subvențiile ar trebui eliminate, dar asta trebuie să includă subvențiile masive pentru petrol și gaze”, a scris Musk pe Twitter după anunțul ministerului.
Tesla aproape a finalizat construcția unei fabrici de vehicule electrice în orășelul Gruenheide, la sud-est de capitala Germaniei, și intenționează, de asemenea, să producă celule de baterie pe amplasament.
Deși Musk dorește să înceapă asamblarea Tesla Model Y în Gruenheide înainte de sfârșitul anului, autoritățile locale încă nu au acordat aprobarea finală pentru proiect.
Ministerul Economiei din Germania estimează că Tesla investește aproximativ 5 miliarde de euro în Gruenheide.