Tesla începe testarea mașinilor cu adevărat autonome: cine se poate înscrie în programul ”fără șofer”

Tesla începe testarea mașinilor cu adevărat autonome: cine se poate înscrie în programul ”fără șofer”

Producătorul de vehicule electrice Tesla a lansat o mult așteptată actualizare de software care permite clienților să solicite accesul la controversatul său software Full Self-Driving Beta.

Mișcarea i-a încântat pe fanii Elon Musk și Tesla, dar riscă să atragă furia autorităților federale de siguranță a vehiculelor care investighează deja producătorul auto pentru posibile defecte de siguranță în sistemele sale de asistență a șoferului.

FSD Beta este o versiune neterminată a software-ului premium de asistență pentru un șofer Tesla, FSD, pe care compania îl vinde în SUA cu 10.000 USD în avans sau 199 USD pe lună.

FSD este comercializat cu promisiunea de a permite unui Tesla să schimbe automat banda, să navigheze pe autostradă, să se deplaseze pe un loc de parcare sau să iasă de pe un loc de parcare pentru a conduce o distanță mică într-un ritm lent, fără ca nimeni să se afle la volan.

Drumul spre mașinile autonome

FSD Beta oferă șoferilor acces la o caracteristică „autostradă pe străzile orașului”, care nu a fost încă perfecționată și le permite șoferilor să navigheze automat în mediile urbane alături de alte vehicule, pietoni, bicicliști și animale de companie fără a mișca volanul cu propriile mâini. Cu toate acestea, șoferii ar trebui să rămână atenți, cu ambele mâini pe volan și pregătiți să preia conducerea în orice moment.

Niciunul dintre sistemele de asistență a conducătorului auto de la Tesla, inclusiv pachetul standard de pilot automat al companiei, opțiunea Premium Full Self-Driving sau FSD Beta, nu fac din Tesla o mașină pur autonomă.

Compania a pus anterior FSD Beta la dispoziția a aproximativ 2.000 de persoane, un amestec de angajați și mai mulți clienți, care îl testează pe drumurile publice, chiar dacă software-ul nu a fost depanat.

Noul buton de descărcare ar putea duce la o extindere rapidă a numărului de participanți care nu sunt instruiți, șoferi profesioniști.

Citește și: