Tesla se conformează în China: decizia care-ți arată că joacă după regulile Beijingului

Tesla se conformează în China: decizia care-ți arată că joacă după regulile Beijingului

Tesla a ales China, cea mai mare piață auto a lumii, pentru a-și deschide prima uzina din afara SUA. Dar nu înseamnă că poate face ce vrea acolo.

Tesla se confruntă cu ceva probleme în China, după ce autoritățile de la Beijing s-au arătat îngrijorate de faptul că mașinile constructorului american ar stoca datele pasagerilor și acestea ar părăsi granița. Așa că Guvernul a decis să pună piciorul în prag.

A strâns cu ușa compania condusă de Elon Musk și a forțat-o să joace după propriile reguli. Iar Tesla s-a conformat.

Compania americană a anunțat că va stoca datele pasagerilor din China pe servere locale. Procesarea lor va avea loc tot într-un centru de date din China.

Tesla, cu capul plecat în China

Tesla anunță că va deschide în China un centru gândit special pentru a stoca și procesa datele culese de la mașinile vândute acolo. Trăim în era tehnologiei și cam tot comportamentul unui șofer e știut de software-ul instalat pe respectivul model. În cazul Tesla, exemplul e cu atât mai elocvent cu cât mașinile constructorului sunt extrem de inteligente și adaptate la noile tehnologii.

Cu alte cuvinte, știu cam totul despre tine, la fel ca un telefon care funcționează cu serviciile marilor companii din domeniul tehnologiei.

Tesla anunță, în mod oficial, că nu va mai permite partajarea datelor în afara Chinei.

”Securitatea datelor din modelele Tesla e foarte importantă pentru noi. Toate informațiile generate de mașinile vândute în China vor fi stocate tot în China” – arată compania lui Musk.

Decizia vine după presiunea mai mult sau mai puțin la vedere făcută de Guvernului comunist de la Beijing.

Recent, armata chineză a interzis accesul mașinilor Tesla în unitățile sale. Ar fi vorba de îngrijorări legate de camerele video instalate pe vehicule.

Volumul de date pe care-l adună autoturismele noi este uriaș. Important e ce se întâmplă cu aceste date. Teoretic, companiile le folosesc pentru o mai bună experiență la volan. Dacă autoturismul îți citește comportamentul de condus poate adapta sistemele de siguranță. De asemenea, îți poate recomanda cel mai apropiat restaurant sau cea mai apropiată benzinărie.

Dar, la fel ca pe telefon, devii un produs pentru cei care te targetează cu reclame.

China a tras semnalul de alarmă în cazul modelelor Tesla, iar constructorul american nu prea avea ce să facă. Pentru a funcționa pe cea mai mare piață auto trebuie să se conformeze.

Citește și: