Tesla a fost găsită vinovată de tribunal. Care este actualizarea software care a făcut probleme companiei

Tesla a fost găsită vinovată de tribunal. Care este actualizarea software care a făcut probleme companiei

Un tribunal din Norvegia a găsit compania Tesla vinovată de limitarea vitezei de încărcare și a capacității bateriei prin actualizarea software-ului, relatează Electrek.

Exceptând un apel, Tesla va trebui să plătească 16.000 de dolari oricărui șofer norvegian a cărui mașină Tesla a fost afectată de această actualizare. Asta înseamnă aproximativ 10.000 de clienți, potrivit publicației online Nettavisen.

De fapt, în analiza Electrek, cazul ar putea duce la taxe similare și în alte țări. Ceea ce înseamnă că aceasta este o decizie legală care ar putea face adevărate valuri de șoc în întreaga operațiune mondială a Tesla.

Mai multe modele Model S și X care au fost întrerupte în 2016 au fost afectate de o scădere a autonomiei, care a echivalat cu între 12 și 30 de mile. Schimbarea datează de la actualizările software 2019.16.1 și .2 ale companiei auto.

Peste 30 de clienți din Norvegia au prezentat acest caz care a continuat, deoarece reprezentanța Tesla din Norvegia nu a prezentat un răspuns, potrivit Nettavisen.

Este greu de spus ce intenționează să facă Tesla, întrucât compania condusă de Elon Musk și-a dizolvat anul trecut departamentul de PR.

Tesla va trebui să plătească până la 31 mai sau să facă apel la acest caz până la 17 iunie, în cadrul Consiliului de Conciliere din Oslo, potrivit Nettavisen.

„Este extrem de ridicol ca Tesla, o mare companie cotată la bursă, să nu se prezinte la Conciliation Board, atunci când sunt peste 30 de clienți care s-au plâns de acest lucru”, a declarat pentru publicație CEO-ul grupului de susținere a consumatorilor Bilklager.no, Torbjørn Stølen.

Tesla a intrat sub lupa investigatorilor. Riscă să i se suspende licența

Un organism de reglementare din California a declarat luni că analizează dacă Tesla a încălcat reglementările prin promovarea în mod fals a sistemelor sale avansate de asistență a conducătorului auto, ca fiind „pilot automat”.

De la anunțul făcut de companie privitor la sistemul său avansat de asistență, în lume au avut loc multe accidente cu mașini Tesla, despre care organele de anchetă cred ca nu ar fi avut pe nimeni pe scaunul șoferului, iar pasagerii s-ar fi bazat exclusiv pe pilotul mașinii, care ar fi fost promovat într-o manieră care dă de înțeles că poate conduce singur autoturismul.

Deși, oficial, compania spune pe site-ul său ca funcția de asistență a șoferului nu oferă autonomie mașinii, Elon Musk, CEO-ul gigantului producător auto, promovează termenul de „pilot automat” în mesajele sale postate pe Twitter, unde are peste 50 de milioane de adepți.

DĂ PLAY ȘI FII MAI INFORMAT DECÂT PRIETENII TĂI
Citește și: