Producătorul auto care tocmai a pus mâna pe cea mai nouă tehnologie de condus autonom: când scoate mașinile pe străzi
Toți marii constructori au înființat departamente separate care să se ocupe de dezvoltarea de noi tehnologii pentru condusul autonom. Toyota e unul dintre ei, dar are un plus.
Industria auto știe că trecerea la modele electrice este un pas uriaș pentru acest domeniu, dar nu e singurul pe care-l pregătesc marii constructori. După electrice, constructorii vor aduce pe străzi mașini care n-au nevoie de șofer și investesc deja în tehnologii de condus autonom.
Toyota mizează pe acest lucru.
A cumpărat deja divizia de vehicule autonome de la Lyft, iar în spatele achiziției se află cea mai nouă tehnologie de pe piață. Adică cea de nivel 5.
Toyota a bătut palma cu Lyft
Achiziția e una importantă pentru constructorul japonez, din moment ce pune mâna pe tehnologia care duce mașinile autonome la cel mai înalt nivel – adică nivelul 5. Odată cu această achiziție, producătorul și-a înființat o nouă subsidiară denumită Woven Planet Holdings. Acolo vor fi grupate toate eforturile companiei de dezvoltare a mașinilor autonome.
Lyft și-a dezvoltat nivelul 5 de condus autonom încă din 2017.
Lyft Open Platform Initiative promite, după cum susține compania, o combinație de hardware și software care transformă mașinile în roboți. Practic, nu e deloc nevoie de intervenția șoferului sau a altei persoane. Modelele echipate cu așa ceva se pot conduce singure, cu ajutorul senzorilor și al sistemelor inteligente care le ghidează spre destinație și le ajută să evite obstacolele și să urmeze traseul corect.
Lyft a investit masiv în așa ceva și acum vinde, practic, toate tehnologiile create către Toyota. Cifrele înțelegerii arată cam așa: Lyft încasează vreo 550 de milioane de dolari în cash, dintre care 200 de milioane reprezintă prima tranșă. Restul sumei e eșalonată pe o perioadă de cinci ani, timp în care inginerii celor două companii vor lucra împreună.
Decizia Lyft arată, de fapt, că de la a avea o idee și a o pune în practică e cale destul de lungă. Avea nevoie de un constructor mare ca Toyota, cu care să-și unească eforturile. Și asta s-a întâmplat acum.
Mașinile dezvoltate în baza tehnologiei ar putea fi scoase pe străzi în câțiva ani.