Super Mario Bros., cum nu l-ai văzut niciodată, la muzeu: de ce este atât de special jocul de PC
Ai auzit de Super Mario cu siguranță. Te-ai și jucat câteva versiuni de-a lungul anilor pe numărul aparent infinit de platforme pe care există. Nu toate au însă create de Nintendo, iar una dintre ele are o poveste chiar interesantă.
În 1990, ID Software se chinuia să facă bani. La momentul respectiv, deși aveau deja în portofoliu titluri precum Quake sau Doom, dezvoltatorii sperau să prindă ”contractul ăla bun”. Din acest motiv, s-au dat peste cap să creeze o versiune de Super Mario Bros. 3 pentru PC, o iterație a jocului pe care, la acea vreme, îl puteai experimenta deja pe consolele Nintendo.
În mod previzibil, venind de la ID Software, jocul nu a fost o copie 100% a ceea ce făcuse Nintendo cu câțiva ani mai devreme, deși nu a fost nici foarte departe. Partea interesantă este însă că gigantul japonez nu a avut nicio intenție să accepte oferta celor de la ID, iar proiectul s-a rezumat la o pagină de istorie în istorie creatorilor Quake, până în 2015.
În urmă cu șase ani, John Romero a făcut public un clip cu o demonstrație de Super Mario Bros. 3 creată in-house. Deși titlul nu a văzut lumina reflectoarelor, efortul din spate s-a reflectat ulterior în proiecte precum seria Commander Keen.
Dacă tot nu a apucat să-l joace nimeni, Super Mario Bros. 3 pentru PC, creat de ID Software în frunte cu John Romero tocmai a fost donat unui muzeu de gaming, unul dintre puținele din lume. Este vorba de Strong National Museum of Play. Oficialii muzeului au atras atenția că respectivul joculeț le-a intrat în posesie ca o parte dintr-o donație mai mare. A ajuns la ei pe o dischetă floppy de la un dezvoltator care nu a fost asociat cu proiectul original. În final, discheta pe care a venit va rămâne neatinsă, dar jocul original a fost clonat și poate fi experimentat cu ajutorul DOSBOX