Studiul care dă peste cap orice așteptări: Cum se simt românii, de fapt, după un an și jumătate petrecut în pandemie

Studiul care dă peste cap orice așteptări: Cum se simt românii, de fapt, după un an și jumătate petrecut în pandemie

Pandemia de coronavirus ne-a schimbat radical comportamentul, atât la nivel profesional, cât și personal. Deși în primele luni eram mai stresați, odată cu venirea verii am reușit să ne destindem. Studiile arată că ne-am relaxat, suntem mai interesați de vacanțe și vrem să ne distrăm mai mult alături de prieteni.

„Nivelul de furie al românilor înregistrează cel mai scăzut procent din acest an”, potrivit concluziilor ce reies din studiul „Românii azi” – un instrument de cercetare dezvoltat de compania Reveal Marketing Research.

În lunile iunie și iulie aceste emoții înregistrează cele mai ridicate valori din acest an (creștere de aproximativ 20% în nivelul de relaxare). Nivelul de oboseală, însă, se menține în aceeași linie ca în restul anului.

Vacanțele – o prioritate pentru români

Deși traversăm o perioadă pandemică, în ultima perioadă restricțiile de circulație au fost relaxate în multe destinații turistice, iar românii pot pleca acolo unde pun degetul pe harta cu ochii închiși, ca să se bucure de un sejur, după un an de stat în casă.

Se pare că mulți dintre conaționalii noștri economisesc mai mulți bani pentru vacanță, arată datele aceluiași barometru.

Vorbim despre investiții tot mai mari în vacanțe și călătorii în timpul verii (creștere de 5% din luna mai). În același timp, românii au economisit cu aproape 10% mai puțin față de luna iunie.

Care sunt motivațiile românilor în această perioadă

Dacă te întrebi care sunt motivațiile românilor în această perioadă, trebuie să știi că relațiile sociale se situează pe primul loc și înregistrează valori mai ridicate decât media pe ianuarie – aprilie, probabil datorită relaxării restricțiilor anti-pandemie.

Datele analizei mai arată că românii simt o nevoie mai mare de a fi în compania prietenilor, de a socializa și de a ieși în oraș. Probabil că aceste dorințe au fost alimentate de lunile la rând pe care majoritatea dintre noi am fost nevoiți să le petrecem mai mult izolați de amici, de colegii de serviciu și de familia extinsă.

Barometrul mai arată că relațiile sociale definesc 35% dintre români, mai ales când vorbim de familiile moderne cu copii care se poziționează în cadranul unității și al armoniei.

Impresionant este că dorința de dezvoltare personală înregistrează cele mai ridicate valori din acest an (9%), o creștere de 5%, după ce s-a menținut în aceeași linie tot anul.

Românii azi este un instrument de cercetare dezvoltat de compania Reveal Marketing Research. Acesta se desfășoară continuu și funcționează ca un barometru al valorilor (al lucrurilor importante pentru români) în momentul respectiv. Rezultatele detaliate ale acestui studiu sunt integrate în rapoartele de cercetare comandate de clienții Reveal Marketing Research și oferă o viziune clară despre contextul emoțional în care se află românii în diferite perioade.

Acest studiu descrie și starea emoțională a societății noastre luând în calcul analiza pe mai multe profile socio-demografice și are și o componentă de măsurare a comportamentului de consum al românilor – măsoară și indicatori ce țin de rolul cumpărăturilor pentru ei în acest moment.

Metoda de colectare pentru proiect este CAWI (computer assisted web interview).Chestionarul a fost completat de 1010 respondenți, 18+ ani. Studiul este reprezentativ național urban si marja de eroare este de +/-3%.

DĂ PLAY ȘI FII MAI INFORMAT DECÂT PRIETENII TĂI
Citește și: