02 dec. 2021 | 13:25

Stellantis vrea să concureze cu Renault: cum și-au îmbunătățit mașinile electrice

ACTUALITATE
Stellantis vrea să concureze cu Renault: cum și-au îmbunătățit mașinile electrice

Modificările aduse anvelopelor, rapoartelor de transmisie și pompelor de căldură măresc autonomia cu 25 km, iar mașinile mici reduc diferența de gamă față de Renault Zoe, liderul de clasă.

Stellantis a mărit autonomia vehiculelor sale mici, complet electrice, cu 25 km, cu diferite anvelope, rapoarte de transmisie și pompe de căldură noi.

Inovațiile se aplică vehiculelor electrice mici de pe platforma e-CMP a grupului și se va aplica la începutul anului 2022.

Peugeot e-208,hatchback, câștigă 22 km de autonomie, până la 362 km, pe ciclul combinat WLTP, a spus Peugeot, în timp ce SUV-ul mic e-2008 câștigă 25 km, până la 345 km.

Opel/Vauxhall Corsa-e are acum 359 km de autonomie, un câștig de aproximativ 25 km, iar SUV-ul Mokka-e trece de la 322 km la 338 km.

Când au fost lansate în 2019, e-208 și Corsa-e aveau o autonomie semnificativ mai mică decât concurentul lor principal, Renault Zoe, care a fost îmbunătățit continuu de la momentul lansării sale din 2013 și oferă acum până la 395 km de autonomie.

Ce a schimbat Stellantis

Pe lângă creșterile anunțate ale intervalului de ciclu mixt, Stellantis a spus că intervalul de temperatură scăzută este mult îmbunătățit, cu câștiguri de până la 40 de km în condusul urban la 0 grade Celsius.

Alte vehicule electrice mici de pe piața din Europa includ Honda-e, cu o autonomie de 280 km; Fiat New 500, cu o autonomie de 320 km; și Mini Electric, cu o autonomie de 234 km.

Stellantis spune că și-a mărit gama de vehicule electrice mici prin implementarea câtorva pași esențiali.

În primul rând, prin folosirea anvelopelor Continental care au un compus reformulat și care oferă o rezistență mai mică la rulare, pe roțile de 16 și 17 inch.

În al doilea rând, a fost introdusă o nouă pompă de căldură, cu un senzor de umiditate în partea de sus a parbrizului care controlează mai bine recircularea aerului în interiorul cabinei și economisește energie la încălzire și răcire.

În ultimul rând, sistemelor de transmisie au fost optimizate pentru a crește autonomia în timpul conducerii pe drumuri deschise.