Starbucks și Amazon renunță la angajații umani: cum arată o cafenea digitalizată complet
Starbucks și Amazon trec la un alt nivel: cele două companii își dau mâna pentru a digitaliza cafenelele viitorului. Din acestea vor lipsi casierii umani.
Timpul trece, tehnologia evoluează și ea. Și pentru că viitorul pare să fie în mâinile digitalizării, Starbucks și Amazon se adaptează prezentului. Companiile au anunțat că au intenția să deschidă o nouă cafenea în Manhattan (New York) în care casierii umani vor lipsi cu desăvârșire.
Parteneriatul dintre Starbucks și Amazon, pasul firesc către viitor
Noua tehnologie ar urma să vină în ajutorul clienților care vor să-și cumpere produsele Starbucks rapid, fără întârzierile cauzate de casierii umani. Cu alte cuvinte, dacă vrei cafea și sandwich-uri, dar nu ai timp de pierdut, poți opta pentru o astfel de cafenea, digitalizată de Amazon.
În realitate, această decizie nu reprezintă o premieră pentru cei de la Starbucks, ei anunțând în urmă cu un an că ar intenționa să-și reinventeze modul de servire, în contextul pandemiei care a schimbat comportamentul clasic al clienților.
Cafeneaua complet tehnologizată din New York va avea, la intrare, atât logo-ul Starbucks, cât și pe cel al Amazon, ceea ce ne arată că această colaborare s-ar putea să continue pe viitor, mult mai multe astfel de cafenele având șansa să „vadă lumina zilei”.
„Este dovada unui concept din care ambele companii au ceva de învățat”, a declarat Kathryn Young, vicepreședinte în cadrul departamentului de dezvoltare Starbucks, pentru CNBC.
Nu știm ce se va întâmpla cu angajații Starbucks, însă. Există posibilitatea ca, în anii următori, compania să apeleze la concedieri în masă, pentru a-și eficientiza atât modul de operare, cât și cheltuielile salariale.
De menționat că, în ultimele 18 luni, lanțul de cafenele a închis peste 400 de sedii mari. În paralel, a deschis altele mai mici și mult mai eficiente, de tip pick-up, situate în zonele aglomerate din orașe. Dacă în orașe produsele Starbucks au putut fi achiziționate de clienți la „fereastră”, în suburbii, micile cafenele au primit drive-thru-uri.