Secretele din spatele celei mai profitabile afaceri Google
Google s-a prezentat întotdeauna ca o companie de tehnologie și a investit în multe domenii de amploare ale acestei piețe – cum ar fi căutarea pe internet, telefoanele mobile, inteligența artificială, mașinile autonome și tehnologia medicală. Insă principala afacere a Google este publicitatea online.
Peste 80% din veniturile Alphabet provin din reclame Google, care au generat venituri de 147 miliarde dolari anul trecut. Care e cheia succesului?
Capitalizarea de piață a Alphabet de peste 1,5 trilioane de dolari îl face una dintre cele mai valoroase companii cotate la bursă din lume.
Cea mai profitabilă afacere Google e publicitatea
Cei mai multi bani ai gigantului tech vin din reclame.
Google este lider de piață în publicitatea online de mai bine de un deceniu și se așteaptă să obțină aproape o cotă de 29% din cheltuielile publicitare digitale la nivel global în 2021.
În 2020, Alphabet a generat venituri de aproape 183 miliarde de dolari. Dintre acestea, 147 de miliarde de dolari – peste 80% – au provenit din activitatea de publicitate Google , conform raportului anual al companiei pentru 2020 .
De-a lungul anilor, Google a construit și a achiziționat o serie de instrumente de tehnologie publicitară care îi consolidează poziția de lider absolut pe piață.
Cel mai profitabil instrument publicitar al Google este căutarea.
În 2020, compania a generat 104 miliarde de dolari în venituri „de căutare și alte”, reprezentând 71% din veniturile publicitare Google și 57% din veniturile totale ale Alphabet.
În această sumă sunt incluse veniturile generate de căutările Google, împreună cu anunțurile din alte proprietăți deținute de Google, cum ar fi Gmail, Hărți și magazinul de aplicații Google Play.
Agenții de publicitate care utilizează produsele Google pot licita pe cuvinte cheie de căutare – cuvinte și expresii specifice care permite ca publicitatea lor să apară utilizatorilor relevanți în rezultatele căutării.
Dar Google are un competitor serios. Amazon vine tare din spate
Cu toate că specialiștii eMarketer se așteaptă ca Google să dețină o cotă de 56,8% din totalul veniturilor din anunțurile de căutare în SUA în 2021, ponderea Amazon de 19% a crescut constant.
Aceasta erodează cota Google din piața publicitară, conform previziunilor eMarketer.