06 apr. 2021 | 15:39

Se pregătește rivalul Dacia Spring? Ce planuri au Volkswagen, Skoda și Seat

ACTUALITATE
Se pregătește rivalul Dacia Spring? Ce planuri au Volkswagen, Skoda și Seat

Dacia Spring se anunță a fi cel mai ieftin SUV de pe piața europeană, deși mai potrivită ar fi denumirea mașină de oraș. Volkswagen, Seat și Skoda, însă, ar putea să vină cu ceva similar.

Dacia Spring e o mașină extrem de ieftină. E un SUV de dimensiuni foarte mici, potrivit pentru mediul urban, similar cu alte modele din segmentul mașinilor de clasă A. Există ceva modele concurente pe piață – cum ar fi Volkswagen e-Up și Skoda Citigo e-iV. Doar că producătorii au anunțat că nu mai continuă producția.

Așa că pregătesc altceva. Poate fi un model din clasa A sau ceva mai mult. Din perspectiva prețului, însă, posibil să nu poți face comparație cu Dacia Spring.

Rival Dacia Spring, doar de dragul comparației

Un rival Dacia Spring poate veni de la producători ca Volkswagen, Seat sau Skoda, dar singura asemănare ar putea fi, de fapt, doar faptul că fac parte din aceeași clasă. Mai ieftin decât Spring nu prea se poate, la cum se prezintă acum costurile de producție a unei mașini electrice, fie ea și de dimensiuni mici.

Dar după oprirea Vokswagen e-Up! și Skoda Citigo e-iV, ar cam trebui să urmeze ceva de la acești producători.

Herbert Diess, șeful grupului german, a admis că în următorii ani vor ajunge pe piață noi vehicule electrice mici. Mai mult chiar, Ralf Brandstaetter, șeful mărcii Volkswagen a declarat că marca sa va lansa un vehicul electric cu dimensiuni reduse în 2025 și că acesta va avea un preț cuprins între 20.000 și 25.000 de euro, scrie economica.net.

Singurul lucru care nu este încă limpede este dacă acest model va fi de clasă A, precum e-Up!, sau de clasă B, înlocuind sau completând gama Polo.

„ (…) următoarea provocare pentru mărcile de volum este lansarea de vehiculele electrice urbane și ne propunem să jucăm un rol cheie în acest segment” – spunea recent un reprezentant Seat.

Trăgând linie, e clar că marii producători nu vor renunța atât de ușor la a face mașini mici, de oraș, precum Dacia Spring. Le pot lansa pentru a se alinia cu țintele de poluare sau pot merge în această direcție pentru că există cerere. Totul depinde de evoluția pieței.