Se dau bani de la Volkswagen, în toată Europa: scandalul Dieselgate nu s-a terminat, încă

Se dau bani de la Volkswagen, în toată Europa: scandalul Dieselgate nu s-a terminat, încă

Scandalul Dieselgate nu s-a terminat. Iată ce îi cere Comisia Europeană companiei Volkswagen.

Comisia Europeană și autoritatea UE pentru protecția consumatorilor au cerut constructorului german să își recompenseze toți clienții afectați de scandalul manipulării nivelului de noxe degajate de mașinile sale. VW a recunoscut această faptă în 2015.

“Avem deja mai multe decizii în instanță prin care Volkswagen a fost condamnată, pentru tratamentul incorect pe care l-a avut față de cumpărăori. Iată că producătorul încă nu este dispus să colaboreze cu autoritățile europene pentru protecția consumatorilor, pentru a găsi soluții adecvate. După cum am înștiințat VW anul trecut, nu doar clienții din Germania trebuie să primească o serie de compensații, ci toți”, a declarat Didier Reynders, comisarul european pentru justiție, citat de Biziday.

Volkswagen încearcă să scape de decizie. Grupul susține că proprietarii de mașini din afara Germaniei nu se mai încadrează pentru despăgubiri, pentru că automobilele lor au fost modificate astfel încât să respecte condițiile legale.

“Poziția companiei nu s-a schimbat, în ciuda deciziilor instanțelor naționale și europene. De aceea, Comisia și autoritățile de concurență fac acum presiune”, a transmis Comisia Europeană cu privire la opinia Volkswagen.

Ca referință, în vara anului 2018, Volkswagen a fost amendată în Germania cu un miliard de euro, pentru că a instalat pe mașinile sale un soft care să păcălească testele de control al nivelului de emisii.

Ca urmare, la începutul anului 2020, constructorul s-a înțeles cu autoritățile germane să plătească compensații în valoare de 830 de milioane de euro unui grup de circa 260 de mii de clienți.

Soluția Volkswagen pentru criza din spatele mașinilor electrice: totul începe în China

Criza microcipurilor a schimbat modul în care funcționează industria auto. Acum, tot mai mulți producători vor să își dezvolte singuri tot mai multe componente.

Grupul Volkswagen construiește o nouă fabrică de baterii pentru vehicule electrice în orașul Hefei din China.

Fabrica va începe producția în 2023, a declarat VW într-un comunicat. Compania a spus că va investi peste 140 de milioane de euro în uzina de baterii până în 2025. De altfel, capacitatea inițială a fabricii va fi de 150.000 până la 180.000 de sisteme de baterii pe an pentru producția locală de vehicule electrice.

Citește și: